Geplaatst door Oppo

OPPO en FC Barcelona verlengen samenwerking

ROTTERDAM, 16 juli 2019 – Het toonaangevende smartphonemerk OPPO heeft vandaag de hernieuwde driejarige samenwerking met FC Barcelona aangekondigd. Tijdens het lanceringsevenement in Camp Nou, het stadion van de club in Barcelona, werd ook de nieuwe OPPO Reno FC Barcelona Edition – 10x Zoom gelanceerd.

Tijdens het event werd tevens teruggeblikt op de inmiddels vierjarige samenwerking met de wereldberoemde club: “We zijn trots om onze samenwerking met FC Barcelona uit te breiden. Het is een partnerschap waarmee we kunnen laten zien dat Barça meer is dan een voetbalclub en OPPO meer is dan een smartphonemerk”, aldus Alen Wu, OPPO Global Vice President & President of Overseas Business.

Het begin van een nieuw hoofdstuk
De hernieuwde samenwerking tussen OPPO en FC Barcelona zal onder andere terugkomen in de bewegwijzering in het stadion en de trainingskampen, tijdens workshops voor fans en creatieve online en offline fan-activiteiten. “Al deze elementen zijn bedoeld om Barça-fans wereldwijd te inspireren, de community te versterken, fans dichter bij de club- en OPPO-producten te brengen en passie, creativiteit, innovatie en perfectie met elkaar te delen”, aldus Derek Sun, OPPO Global Marketing Director.

De wederzijdse filosofieën van beide organisaties zijn nog duidelijker geworden met deze hernieuwde samenwerking: beide partners maken zich hard voor innovatie en het streven naar perfectie. Zo heeft OPPO wereldwijde kennisinstituten opgericht om de technologische innovatie- en onderzoeksmogelijkheden van het bedrijf op het gebied van 5G en AI te bevorderen, en beschikt Barça over een Innovation Hub die het gebruik van nieuwe technologieën op de markt onderzoekt. Camp Nou wordt ook het eerste stadion in Europa waar 5G-verslaggeving mogelijk is, waardoor dit iconische stadion een nog spectaculairdere ervaring zal gaan bieden aan fans wereldwijd.

Nieuw smartphone combineert technologie met kunst
Vanuit de visie ‘combining technology with art’ brengt OPPO een limited edition Reno 10x Zoom toestel uit in de wereldberoemde rode en blauwe kleuren van FC Barcelona, waarin elementen uit het verleden, het heden en de toekomst van de club worden gecombineerd.

De buitenkant van de telefoon is geïnspireerd op de kleuren en het logo van FC Barcelona. De OPPO Reno FC Barcelona Edition – 10x Zoom maakt gebruik van innovatieve heat-press techniek om een uniek gradiënt kleureneffect te creëren. De behuizing van het toestel is samengesteld uit twee overlappende Barça-logo’s: een groter logo dat een eerbetoon is aan de legendarische geschiedenis van de club, en een kleiner logo dat het sportieve heden van de club vertegenwoordigt, evenals de toekomst. De telefoon is daarnaast ook uitgerust met aangepaste software, waaronder exclusieve voetbalgraphics, pictogrammen en toolkits. Unieke beltonen brengen bovendien het stadiongeluid van FC Barcelona tot leven.

Deze speciale uitgave beschikt daarnaast over uitstekende fotografiemogelijkheden. Met onder andere de 10x Zoom en actieshot kunnen fans overal in het stadion de wedstrijd ervaren vanuit VIP box-perspectief. De Ultra Night Mode 2.0 biedt fans bovendien de mogelijkheid om de hele nacht door te filmen in Camp Nou, en een panoramisch scherm zorgt voor een comfortabelere kijkervaring. Gebruikers hoeven zich bij verlenging van de wedstrijd ook geen zorgen te maken over een lege batterij, want met de gepatenteerde VOOC 3.0-snellaadtechnologie kan het toestel in een mum van tijd en zonder onderbrekingen opladen. Bovendien ondersteunt de smartphone dual SIM-kaarten, zodat de echte Barça-fans hun club over de hele wereld kunnen volgen.

Een succesvolle samenwerking
Toen OPPO en FC Barcelona in 2015 hun samenwerking startten, was het de allereerste grote samenwerking tussen een Chinees merk en een Europese voetbalclub. Onder de slogan “The Smartphone of Champions” heeft OPPO datzelfde jaar de FC Barcelona-editie van de R7 Plus uitgebracht. Na dit eerste succes volgde een reeks goed ontvangen toestellen en specials, waaronder de R7 Plus (2015), R9 (2016), F3 (2017) en R11 Plus (2017), maar ook tv-commercials, LED-borden in het stadion en een fan meet-en-greet.

OPPO hecht veel waarde aan sport en is sinds 2019 de eerste Aziatische sponsor van Wimbledon en de eerste Chinese sponsor van Roland-Garros.

Beschikbaarheid
De OPPO Reno FC Barcelona Edition – 10x Zoom met 8GB RAM en 256GB ROM is vanaf 26 juli voor €899 verkrijgbaar in Nederland.