Industry Wire

Geplaatst door Ryoko

Opvallende wervingscampagne met betaalde zomervakantie voor leerkrachten van Ambion

Onderwijsorganisatie Ambion, met meer dan twintig basisscholen, kampte met een terugloop van flexkrachten die invallen bij ziekte en verlof. Met stevige doelen ging Studio Ryoko aan de slag met de ontwikkeling van een overkoepelend meerjaren werkgeversmerk én direct een eerste campagne.

Het werkgeversverhaal dat werd ontwikkeld is “Werken bij Ambion = Wereldavontuur”. Dit sluit perfect aan bij het meerjarig koersplan van de organisatie en laat zien dat werken in het primair onderwijs veel verschillende aspecten heeft. Geen dag is hetzelfde. Dus: pak je tas en check in voor jouw nieuwe avontuur.

Martine de Jong, Ambion: “We werden verrast met een enorme dosis creativiteit, waarmee we onze doelen al in de eerste maanden van de campagne behaalden.”

De eerste campagne in het voorjaar was direct raak. Starters en overstappers kregen de kans om met een vast contract én hoger instapsalaris te beginnen in het flexteam, inclusief een betaalde zomervakantie. Het resultaat: voor de zomervakantie haalde Ambion de ambitieuze wervingsdoelen.

Na de zomer krijgt het werkgeversverhaal een vervolg. Zo start Ambion met een podcast waarin leerkrachten hun onderwijsavonturen delen. Daarmee blijft de organisatie bouwen aan een sterk, authentiek employer brand.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht