Outbrain lanceert ‘Engagement Bid Strategy’: een AI-gebaseerde campagne-optimalisatietool ontwikkeld voor een cookieloze wereld

Amsterdam, 16 februari 2022 – Outbrain Inc. (Nasdaq: OB) kondigt de lancering van zijn Engagement Bid Strategy (EBS) aan, een nieuwe oplossing voor automatische prestatieoptimalisatie die geen third party cookies of trackingcodes van derden vereist en die gebruikers kunnen optimaliseren voor een breder scala aan campagnedoelstellingen.
De nieuwe oplossing optimaliseert automatisch de advertentiepresentatie en past de Cost Per Click biedingen aan door het ontleden van gegevens van het analysesysteem van de website van de adverteerder.
“We blijven innoveren voor marketeers die vooruitlopen op de curve,” zegt Yaron Galai, oprichter en Co-CEO van Outbrain. “EBS is speciaal ontworpen om marketeers in een cookieloze wereld te helpen bij het verbeteren van campagneprestaties.”
“We analyseren de campagneprestaties en de gegevens over het consumentengedrag vanuit het analysesysteem van de adverteerder en optimaliseren de campagnes ook automatisch”, zegt Lior Charka, Vice President, Product bij Outbrain. “Aangezien merken vechten om aandacht van de klant, verwachten we dat de toevoeging van aandachtsmetrics binnen ons platform marketeers zal ondersteunen bij het cookieloos optimaliseren van campagnes op basis van gebruikersintentie, terwijl tegelijkertijd langetermijnresultaten worden gestimuleerd.”
Lior Charka, Vice President Product bij Outbrain
###
Over Outbrain
Outbrain (Nasdaq: OB) is een toonaangevend aanbevelingsplatform voor het open web. Onze technologie geeft consumenten dagelijks 10 miljard aanbevelingen over meer dan 7.000 websites en verbindt adverteerders met deze doelgroepen zodat hun bedrijf kan groeien. Outbrain is opgericht in 2006 en heeft naast zijn hoofdkantoor in New York, vestigingen in 18 steden wereldwijd.
Kijk voor meer informatie op www.outbrain.com of volg ons op Twitter, LinkedIn en Instagram
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.