Geplaatst door Outsystems

OutSystems benoemd tot marktleider in 2018/2019 Ovum Decision Matrix for Enterprise Mobile Application Development Platforms

Utrecht, 23 april 2018 – OutSystems, leverancier van hét Low-Code-platform voor applicatieontwikkeling, is door onderzoeksbureau Ovum benoemd tot marktleider in het 2018-2019 Ovum Decision Matrix (ODM) for enterprise mobile application development platforms (MADP). De ODM heeft acht MADP-oplossingen vergeleken op het gebied van marktuitvoering en impact op de markt. OutSystems behaalde hoge scores op deze aspecten. Ook werd de maximale score op het gebied van technische mogelijkheden genoteerd.

Ovum benadrukt de krachten van het OutSystems-platform op meerdere gebieden. Zo voorkomt het Low-Code-platform dat de gebruiker aan de onderliggende code moet sleutelen. Door de Low-Code aanpak te combineren met geavanceerde Artificial Intelligence (AI)-mogelijkheden zijn ontwikkelaars in staat ontwikkeltrajecten te verkorten en innovatieve applicaties in de markt te zetten die profiteren van de laatste technologische ontwikkelingen. Tevens erkent het rapport OutSystems’ capaciteit om zowel ontwikkeling als levering van applicaties in het platform te integreren. Zo hebben ontwikkelaars één geïntegreerde ontwikkelomgeving voor het gehele ontwikkelproces. Dit wordt ondersteund door OutSystems’ geautomatiseerde cloud-DevOps, waarmee gebruikers mobiele applicaties kunnen integreren in de organisaties van klanten.

“We zijn erg blij dat Ovum OutSystems heeft erkend als marktleider,” zegt Paulo Rosado, CEO bij OutSystems. “Ovum stelt dat het na het laatste MADP-rapport een stijging waarneemt in het gebruik van Low-Code ontwikkeling. Bovendien zijn wij er trots op om één van de pioniers te zijn op dit gebied. Ovum erkent het toegenomen gebruik van AI bij applicatieontwikkeling. Dit is in lijn met onze ervaring. Wij zien meer en meer klanten baanbrekende applicaties afleveren die gestoeld zijn op deze innovatieve technologie.”

Over het MADP-rapport

Het ODM voor MADP is ontworpen om business- en IT-beleidsmakers te helpen bij het nemen van goed onderbouwde beslissingen over het bouwen van mobiele applicaties. Daarnaast ondersteunt het bij het beheren van applicatieontwikkeling en de levensloop van de productie. Het rapport evalueert acht MADP-vendoren en categoriseert deze als marktleider, marktuitdager of marktvolger. Ovum beveelt marktleiders aan voor organisaties die MADP-platformen overwegen. Zij geloven dat deze leidende vendoren een uitstekende marktpositie hebben met een product dat wordt gezien als de beste optie.

—–

Over OutSystems
Wereldwijd vertrouwen duizenden klanten op OutSystems, hét nummer één Low-Code ontwikkelplatform voor het versnellen van applicatieontwikkeling. Gedreven techneuten hebben ieder aspect van het platform met oog voor detail ontworpen, waardoor bedrijven enterprise-grade apps kunnen bouwen en daarmee hun digitale transformatie kunnen versnellen. OutSystems is de enige oplossing die de kracht van low-code applicatieontwikkeling combineert met geavanceerde mobiele functionaliteiten. Hierdoor kan het volledige applicatielandschap visueel worden gemodelleerd en geïntegreerd met bestaande systemen. Klik hier voor meer informatie, volg ons op Twitter of bezoek ons op LinkedIn.