Industry Wire

Geplaatst door WebHelp

Overname versterkt de positie van Webhelp in de Europese CRM BPO markt

Webhelp Group, een wereldwijd toonaangevend BPO- en Customer Experience bedrijf, heeft vandaag aangekondigd dat het een overeenkomst heeft gesloten om 100% van de Sellbytel Group over te nemen. Sellbytel is een volledige dochteronderneming van Omnicom Group Inc. (NYSE: OMC).

Door Sellbytel bij de groep te voegen breidt Webhelp haar geografische aanwezigheid in Europa uit en voegt het een uitgebreide lijst internationale merken en diensten toe aan haar portfolio. Na deze overname verwacht Webhelp Group eind 2018 een omzet van € 1,3 miljard te realiseren, ondersteund door een team van 50.000 mensen die meer dan 500 klanten bedienen in 35 landen.

Sellbytel is in 1988 opgericht door Michael Raum, voorzitter en CEO, en maakt sinds 1994 deel uit van de Omnicom Group. Het bedrijf heeft een sterke positie in Duitsland, Spanje en Portugal, alsmede in Maleisië en meer recentelijk in Puerto Rico. Sellbytelb heeft een sterke expertise ontwikkeld in het opzetten van meertalige operaties, in samenwerking met enkele van de meest waardevolle merken ter wereld. Haar klantenportfolio omvat grote wereldwijde bedrijven, met name in de hightech- en ecommerce
sectoren, alsmede veel toonaangevende nationale merken. De vestiging van Sellbytel in Barcelona biedt meertalige hoogwaardige dienstverlening in meer dan 20 talen door meer dan 4.000 medewerkers. Deze expertise is uitgebreid naar Kuala Lumpur en Puerto Rico als meertalige hubs voor de APAC-regio en Noord- en Zuid-Amerika.

Naast de complementaire geografische aanwezigheid en meertalige expertise, verbetert Sellbytel Webhelp’s serviceportfolio op verschillende strategische gebieden, zoals end-toend oplossingen in B2B Sales en support-activiteiten, evenals een innovatief thuiswerkmodel waar momenteel meer dan 500 mensen voor verschillende klanten gebruik van maken.

Als onderdeel van Webhelp zal Sellbytel kunnen voortbouwen op haar sterke expertise als CRM BPO provider en toegang hebben tot een grote verscheidenheid aan aanvullende vaardigheden, een uitgebreide geografische footprint met nearshore mogelijkheden voor haar klanten, evenals expertise op gebieden als AI, analytics, omnichannel platforms, en gespecialiseerde diensten geleverd door dochterondernemingen van Webhelp, zoals Telecats, Netino en Webhelp Payment Services.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht