Industry Wire

Geplaatst door SMARTHOUSE

Oxious Talent Factory wordt Remake Society

Oxious Talent Factory heet voortaan Remake Society. De nieuwe naam, visuele identiteit en strategie is ontwikkeld door SMARTHOUSE. Met deze rebranding krijgt de Rotterdamse repair & repurpose shop een sterke positionering, heldere missie en een uitstraling die past bij hun ambities om nog meer sociale en circulaire impact te maken.
Een naam die de missie versterkt
De lancering van Remake Society markeert meer dan een visuele verandering. Met een sterke, vernieuwde positionering wil het merk een bredere beweging in gang zetten, waarin circulaire mode en sociaal ondernemerschap de standaard worden. In de repair & repurpose shop van oprichter en Rotterdamse zakenvrouw van het jaar Esther Smit wordt mensen die niet meedoen aan de arbeidsmarkt een opleiding en een baan geboden door afgedankt textiel te upcyclen. Door samenwerkingen met bedrijven als Zeeman en Jeans Centre laat Remake Society zien dat duurzame mode toegankelijk en schaalbaar kan zijn.
Een beweging in de textielindustrie
De nieuwe naam Remake Society versterkt de rol van het merk als aanjager van circulaire verandering. SMARTHOUSE ontwikkelde een visuele identiteit die dit versterkt: een minimalistisch logo dat subtiel verwijst naar streepjescodes, een herkenbaar kleurenpalet en een analoge documentairestijl in fotografie. Geen gestileerde fashion foto’s, maar eerlijke beelden van de makers in het atelier, hun vakmanschap en de materialen waarmee ze werken. De website en branding geven een helder beeld van de missie: textiel en mensen een tweede kans geven.

Ot Leendertse, creatief bij SMARTHOUSE: “Een goede unieke naam bedenken is al lastig, laat staan in de wereld van mode en textiel. Wij vonden de inspiratie in de letterlijke vertaling van datgene waar het merk voor staat: het herstellen (her-maken) van kleding en de samenleving. En dat gecombineerd met de Rotterdamse daadkracht van Esther en de kleurrijkheid van haar team inspireerde tot deze nieuwe visuele identiteit.”
Circulaire oplossingen met maatschappelijke impact
Remake Society is de repair & repurpose shop voor bedrijven die textieloverschot willen omzetten in circulaire en sociale impact. Het merk brengt bedrijven, overheden en onderwijsinstellingen samen om een circulaire textielketen te bouwen. Door resttextiel te hergebruiken en talent op te leiden en/of werk te bieden, creëren ze een duurzame samenwerking waarin iedereen bijdraagt én profiteert.
Wethouder Tim Versnel prijst de impact van Remake Society: “Remake Society is een pionier als het gaat om circulaire economie. Hun inzet is goed voor de wereld en voor de stad! Het is inspirerend om te zien hoe snel mensen zich ontwikkelen op gebied van taal en technische vaardigheden, om zo de stap te zetten naar een betaalde baan. Ik prijs Esthers doorzettingsvermogen en creativiteit, ze is echt een Rotterdamse ondernemer met een sociaal hart.”
Esther onthult met Rotterdamse wethouder Tim Versnel (Werk en Inkomen) Remake Society

Over SMARTHOUSE
SMARTHOUSE is een Creative Impact Studio opgericht door Danielle Guirguis, Suzan de Swaan en Ot Leendertse. Wij helpen purpose-driven mensen en organisaties hun verhaal te vertellen door middel van films, documentaires, animatie, merkstrategieën, visuele identiteiten en campagnes.
Met een breed portfolio, variërend van merkstrategie en positionering voor SUMTHING en venki tot impactvolle campagnes voor New Optimist, de Rijksoverheid en de World Health Organization, combineren we creativiteit met maatschappelijke betrokkenheid. Onze filmproducties zoals La Holandesa, Nummer Achttien en La Ultima Ascensión hebben internationale erkenning gekregen op international film festivals van o.a. Rotterdam en Toronto en met het winnen van een Gouden Kalf.
Als initiators van AWARE, een talentontwikkelingsprogramma voor nieuwe filmmakers, zetten we ons in voor een duurzamere en inclusievere film sector. Wij geloven dat verhalen een katalysator voor verandering zijn.
Meer weten? Bekijk de rebranding op https://smarthouse.amsterdam/remake-society of neem contact op met SMARTHOUSE via rosalie@smarthouse.amsterdam.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht