Oxxio komt met campagne voor scherpere positionering

Rotterdam, 25 april 2016 – Vandaag lanceert Oxxio een nieuwe campagne om het merk duidelijker te positioneren. In deze campagne staan een scherpe prijs én een toegankelijke en vooruitstrevende dienstverlening door de Oxxio App centraal. De positionering wordt tot leven gebracht met een nieuw visueel campagneconcept waarin een TVC, online video, bannering, social en PR worden ingezet.
Met de pay-off – Superslim. Supervoordelig. – zet Oxxio zich neer als sympathieke prijsvechter met een slimme app. Door gebruik te maken van innovatieve technologie heeft de klant alle inzicht- en service tools in de app. En samen met een altijd lage prijs is dit een unieke combinatie. Dit onderscheidende vermogen is relevant voor de beoogde millennial doelgroep. Deze groep is prijsbewust en volledig internet-minded. Met deze campagne introduceert Oxxio twee nieuwe 3D- merkkarakters die superslim en supervoordelig vertegenwoordigen in alle communicatie. Zij moeten zorgen voor sterke herkenbaarheid en onderscheid.
“De afgelopen tijd is Oxxio op een aantal belangrijke aspecten geherpositioneerd, zoals een eenduidig productportfolio, een aangescherpte pricingstrategie en kanaalkeuze. Daarnaast wordt er nog sterker gefocused op eenvoudige selfservice middels de Oxxio app. Met dit nieuwe campagneconcept en pay-off willen we hier brede bekendheid aan geven.”, vertelt Freddy Verweij, Commercieel Manager Oxxio. “Oxxio spreekt met een lage prijs en een intelligente en gebruiksvriendelijke app een duidelijke doelgroep aan. Die technologie stelt hen in staat om eenvoudig zelf hun energiezaken te regelen.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.