Geplaatst door Parallels

Parallels Automation Suite voor verhoging productiviteit en rendement door PINS geïmplementeerd

PINS gaat gebruik maken van Parallels Automation, het service delivery platform van Parallels om haar webhosting klanten en partners te voorzien van complete automatisering van het proces van ordering, provisioning, billing en customer self service. Daarnaast stelt Parallels Automation ISV’s in staat om hun SaaS applicaties eenvoudig toe te voegen aan het PINS portfolio en deze te integreren met de bestaande technische systemen.

Met de implementatie van Parallels Automation zet PINS een volgende stap naar invulling van haar strategie, met als doel om met haar aanbod van uitgekiende hosted-ICT oplossingen het bedrijfsleven in staat te stellen haar productiviteit te verhogen met nieuwe bronnen van inkomsten en concrete kostenbesparingen.

“Het Parallels platform helpt ons bij de uitbreiding van ons portfolio met nieuwe oplossingen die bijdragen aan een verhoogde productiviteit en rendement voor onze klanten in het Midden en Kleinbedrijf. Met Parallels Automation kunnen we een schaalbaar platform met uitgebreide services aanbieden”, legt Jan Willem des Tombe, CEO van PINS uit. “Met de komst van Cloud Services in deze snelveranderende markt is het verstandig om te focussen op onze core business en niet op eigen ontwikkeling van nieuwe technologie of software. Onze partners en wederverkopers verlangen onder meer een flexibele facturatie- en administratie oplossing, consistent doorgevoerd in ons gehele service aanbod. Het Parallels platform voorziet in een volledige service delivery suite. Met het succes van deze implementatie zullen we de komende maanden meer SaaS applicaties toevoegen en aankondigen.”

“Dit is een fantastisch product om de ‘time-to-market’ van onze nieuwe diensten te versnellen”, zegt Tjarko Kwee, E-commerce Director bij PINS. “Parallels Automation voldoet aan de hoogste standaarden die vandaag gelden met betrekking tot beschikbaarheid, connectiviteit, veiligheid en schaalbare infrastructuur. Daarnaast stel het ons in staat op eenvoudig SaaS applicaties toe te voegen aan ons portfolio. Hiermee versterken we onze positie van een ‘one-stop-shop’ voor gehoste applicaties voor het Midden en Kleinbedrijf. Voorbeelden van gehoste applicaties die wij bieden zijn Microsoft Hosted Exchange, SharePoint, Microsoft Office Communications Server (OCS) en e-Pages webshop software.”
“In het bedrijfsleven wordt meer en meer ingezet op het verkorten van de ‘time-to-market’ en het uitbreiden van het aanbod om daarmee het raakvlak met de markt te vergroten”, zegt Jack Zubarev, President of Worldwide Service Providers bij Parallels. “Parallels levert met haar Automation Suite met flexibele billing- en administration oplossingen een belangrijke bijdrage aan deze trend en maakt het voor bedrijven mogelijk om het rendement uit nieuwe introducties te vergroten.”

Over PINS
PINS http://www.pins.nl behoort tot de top aanbieders van premium hosting solutions en managed services voor middelgrote en grote bedrijven in de Benelux. Het bedrijf realiseert voor haar klanten een productieve en kostenefficiënte inzet van het internet; schaalbare e-business infrastructuur, een Platform voor Software-as-a-Service oplossingen (PaaS) en de mogelijkheid tot het outsourcen van werkplekken (VDI). Dankzij het PINS Hypergrid cloud computing platform, is het bedrijf in staat om snel en flexibel in te spelen op de vraag naar capaciteit ‘on demand’ en betaling naar rato van gebruik. De ‘PINS werkwijze’ kenmerkt zich door excellente service, daadkracht en een resultaatgerichte, proactieve aanpak. Waarbij steeds de business case van de klant centraal staat. PINS werkt nauw samen met vooraanstaande ICT- spelers, waaronder Cisco, VMware, IBM en Microsoft. Klanten van PINS zijn o.a. Coca Cola, Corus, Fitness First, Ministerie van OC&W, de Nederlandse Spoorwegen en Transavia.com. Op het PINS hoofdkantoor in Amsterdam werken circa vijftig mensen.

Over Parallels – Optimized Computing
Parallels is wereldwijd marktleider op het gebied van virtualisatie- en automatiserings¬software die het computergebruik optimaliseert voor consumenten, bedrijven en cloud service providers op alle belangrijke hardware, besturingssystemen en virtualisatieplatformen. Parallels – opgericht in 1999 – is een snelgroeiende onderneming met 700 medewerkers in Noord-Amerika, Europa en Azië.
Voor meer informatie: www.parallels.com.