Industry Wire

Geplaatst door Pegasystems

Partnership tussen Pegasystems en MuleSoft zorgt voor snelle toegang tot data van derden vanuit Pega-applicaties

Amsterdam, 15 maart 2017 – Pegasystems Inc. (NASDAQ: PEGA), de softwareleverancier van strategische customer engagement applicaties voor toonaangevende organisaties, beschikt vanaf nu over de MuleSoft Certified API specificatie. Pega-gebruikers kunnen Pega-applicaties hierdoor snel integreren met nagenoeg alle toepassingen, systemen en apparaten van derden via het MuleSoft Anypoint Platform™. Daarnaast heeft Pega zich ook aangesloten bij het MuleSoft Technology Partner Programma.

Om een optimale klantenservice te kunnen bieden is het van belang dat organisaties toegang hebben tot allerlei klantdata verspreid opgeslagen in verschillende systemen en applicaties. Door de samenwerking en de API-specificatie zijn dit soort gegevens nu makkelijker toegankelijk voor gebruikers van Pega Customer Relationship Management (CRM) toepassingen en het Pega® Platform. Door de API te modelleren volgens het RAML-protocol (RESTful API Modeling Language), biedt MuleSoft Pega-gebruikers toegang tot het volledige ecosysteem van ontwikkelaars en gebruikers.

De MuleSoft Certified API specificatie maakt snellere integratie mogelijk van uiteenlopende toepassingen in verschillende sectoren, zoals voor:

  • Financiële dienstverleners en het ontsluiten van data in legacy systemen voor snellere onboarding van klanten, regelgeving, risicobeheer en fraudedetectie;
  • Verzekeringsmaatschappijen voor een snellere ontsluiting van polis gerelateerde klantgegevens en het beheer van schadeclaims;
  • Telecombedrijven voor een completer klantbeeld via verschillende kanalen, betere service en een voortijdige signalering van klant issues;

Pega´s suite van CRM-applicaties voor marketing, sales en service koppelt de business rules engine met realtime Artificial Intelligence via de Pega® Customer Decision Hub. Hiermee kunnen gebruikers inspelen op de steeds veranderende behoeften van hun klanten en hen tijdens de hele customer journey blijven voorzien van persoonlijk advies. Door klanten op het juiste moment de juiste boodschap te geven via het juiste kanaal, kunnen bedrijven klanttevredenheid vergroten en de relatie met klanten op de langere termijn verbeteren.

“Veel marktpartijen zijn al volop bezig met de manier waarop interactie met klanten zal veranderen door het gebruik van kunstmatige intelligentie. Hiervoor is wel eerst toegang vereist tot de data die verspreid is opgeslagen in verschillende systemen”, aldus Derk-Jan Brand, managing director Benelux en Nordics bij Pegasystems. “Door het partnership met MuleSoft kunnen we deze informatiesilo´s verder ontmantelen en onze klanten sneller voorzien van bruikbare informatie vanuit onze AI-gestuurde oplossingen.“

“Door deze samenwerking met Pegasystems kunnen ondernemingen wereldwijd nu snel waardevolle informatie ontsluiten en daarmee zowel via de cloud als on-premise een applicatienetwerk creëren”, aldus Brian Miller, vicepresident of business development bij MuleSoft. “Door minder tijd te hoeven besteden aan complexe integratieprojecten, kunnen bedrijven zich nu meer focussen op het optimaliseren van de customer experience.

De MuleSoft Certified API specificatie is voor Pega-klanten vrij toegankelijk via Pega Exchange. Voor MuleSoft-gebruikers die meer willen leren over de integratie van hun bestaande softwaresystemen met Pega-applicaties is meer informatie beschikbaar via MuleSoft’s Anypoint Exchange.

Ondersteunende bronnen:

API-specificatie toegang: Pega Exchange of MuleSoft’s Anypoint Exchange

Product achtergrond: MuleSoft’s Anypoint Platform

Product achtergrond: Pega CRM applicaties

Video: Pega CRM Build for Change
Over Pegasystems
Pegasystems (NASDAQ: PEGA) ontwikkelt strategische applicaties voor sales, marketing, service en operationele processen. Pega’s toepassingen stroomlijnen kritische operationele bedrijfsprocessen, zorgen voor een naadloze connectie tussen organisaties en hun klanten in realtime en via verschillende kanalen en passen zich aan aan de snel veranderende eisen. Pega’s Global 3000 klanten behoren tot ’s werelds grootste en meest succesvolle organisaties. De applicaties van Pega zijn zowel lokaal beschikbaar als in de cloud. Ze zijn gebouwd op het uniforme Pega 7-platform dat visuele tools gebruikt om toepassingen eenvoudig aan te passen of uit te breiden aan de strategische zakelijke behoeften van de klant. Pega-klanten melden onder meer dat Pega hen de snelste time to value, zeer snelle implementatie, efficiënt hergebruik en wereldwijde schaalbaarheid biedt. Voor meer informatie: www.pega.com

Om een optimale klantenservice te kunnen bieden is het van belang dat organisaties toegang hebben tot allerlei klantdata verspreid opgeslagen in verschillende systemen en applicaties. Door de samenwerking en de API-specificatie zijn dit soort gegevens nu makkelijker toegankelijk voor gebruikers van Pega Customer Relationship Management (CRM) toepassingen en het Pega® Platform. Door de API te modelleren volgens het RAML-protocol (RESTful API Modeling Language), biedt MuleSoft Pega-gebruikers toegang tot het volledige ecosysteem van ontwikkelaars en gebruikers.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht