Geplaatst door PayPal

PayPal en Venmo onthullen zes innovaties die de commercie voorgoed zullen veranderen

• Een nieuwe manier van afrekenen voor geregistreerde klanten en gasten.
• Een nieuw geavanceerd aanbiedingsplatform voor verkopers.
• Een nieuwe consumenten-app voor cashbacks.
• Nieuwe Venmo-functionaliteiten helpen lokale, kleine bedrijven om gezien te worden en te groeien

PayPal kondigt zes innovaties aan die een revolutie teweeg zal brengen in de wereld van commercie. Het bedrijf zal dit jaar kunstmatige intelligentie (AI) gestuurde personalisatie testen en op de markt brengen, zowel voor verkopers als consumenten.

Tijdens de keynote van PayPal First Look, introduceerde Alex Chriss, President en CEO van PayPal:
1. Een compleet nieuwe manier van betalen met PayPal, die het afrekenen voor consumenten aanzienlijk versnelt en verkopers helpt om meer dan ooit te converteren.
2. Fastlane by PayPal is een snellere en slimmere manier van afrekenen voor gasten (klanten die niet ingelogd zijn).
3. Met Smart Receipts krijgen klanten AI-gepersonaliseerde aanbevelingen van verkopers, zodat ze terug blijven komen.
4. Met het PayPal Advanced Offers Platform kunnen verkopers relevante, gepersonaliseerde en realtime aanbiedingen aan consumenten doen en meer omzet genereren.
5. De vernieuwde PayPal-consumenten-app biedt shoppers nieuwe cashback-mogelijkheden en daarmee meer redenen om PayPal te gebruiken.
6. Met Venmo’s verbeterde bedrijfsprofielen kunnen kleine bedrijven nieuwe klanten aan zich binden en hun onderneming laten groeien.

“PayPal wil een revolutie teweegbrengen in de mondiale handel en vandaag beginnen we aan het volgende hoofdstuk,” zegt Alex Chriss, president en CEO van PayPal. “Met bijna 400 miljoen consumentenrekeningen en 35 miljoen verkopersrekeningen verwerkt PayPal jaarlijks ongeveer een kwart van de e-commercetransacties wereldwijd. Maar wat nog belangrijker is: shoppers vertrouwen op PayPal voor hun betalingen.”

“PayPal introduceert zes innovaties die niet alleen de echte pijnpunten van consumenten aanpakken, maar naar onze mening ook het betalingsverkeer en de handel ingrijpend zullen veranderen,” vervolgt Chriss. “We bieden nieuwe oplossingen voor verkopers die het afrekenproces versnellen en aanbiedingen personaliseren, een nieuwe consumenten-app die onze trouwe klanten nog meer redenen zal geven om met PayPal te winkelen, en de volgende generatie van Venmo, het groeiplatform voor lokale, kleine bedrijven. PayPal heeft zich altijd ingezet om de toekomst van geld toegankelijk te maken voor consumenten en verkopers, en nu gaan we de volgende fase in.”

In 2024 wordt verwacht dat de digitale handel de grens van 6 biljoen dollar zal overschrijden1. Verkopers hebben daarom behoefte aan nieuwe, geavanceerde middelen om consumenten naadloos door het afrekenproces te begeleiden en de hoeveelheid verloren verkopen te verminderen. Bovendien streven consumenten naar maximale waarde voor hun geld tijdens het winkelen. De wereldwijde schaal en uitgebreide dataset van PayPal, in combinatie met de kracht van AI, zullen aanzienlijke voordelen opleveren voor zowel consumenten als verkopers.”

Een nieuwe manier van betalen
Het afrekenen vormt de laatste interactie tussen consument en verkoper. Het lijkt eenvoudig, maar zelfs de geringste complicatie kan het moment verstoren. Ondernemers willen zich richten op de volgende verkoop, terwijl consumenten vrij willen blijven van hinderlijke onderbrekingen, zoals wachtwoordprompts of lange responstijden. Om dit aan te pakken, heeft PayPal het afrekenproces aanzienlijk versneld, door wachtwoordsleutels te integreren. Hierdoor kunnen klanten met één tik inloggen met hun gezicht of vingerafdruk. De responstijd is met maar liefst 50%2 verkort, waardoor klanten twee keer zo snel kunnen afrekenen, met behoud van hetzelfde niveau van veiligheid en vertrouwen dat ze van PayPal gewend zijn. Bovendien maakt de nieuwe PayPal-checkout gebruik van AI om continu slimmer en sneller te worden.

Maak kennis met Fastlane by PayPal
Omdat het afrekenproces voor consumenten vaak omslachtig is, lopen verkopers veel omzet mis. Shoppers loggen vaak niet in tijdens het browsen en wanneer ze klaar zijn om af te rekenen, moeten ze hun wachtwoord vinden of hun creditcardgegevens of verzendadres bijwerken. Daarom introduceert PayPal Fastlane by PayPal. Dit is een nieuwe manier van afrekenen met één klik, waarmee klanten hun aankoop snel en probleemloos kunnen afronden. Ze slaan eenvoudig hun gegevens op bij Fastlane en kunnen met slechts één klik betalen. Geen gebruikersnaam of wachtwoord om te onthouden, geen persoonlijke informatie om bij te werken en geen verplichting om creditcardgegevens te delen met allerlei organisaties online.

PayPal heeft Fastlane by PayPal getest onder een selecte groep verkopers op BigCommerce, een toonaangevend open software-as-a-service (SaaS) e-commerceplatform dat al jarenlang een PayPal-partner is. Uit de eerste resultaten blijkt dat Fastlane maar liefst 70% van de gasten kan herkennen3 en de betaalsnelheid met bijna 40% kan versnellen vergeleken met een traditioneel afrekenproces voor consumenten.4

Maak kennis met PayPal Smart Receipts
Verkopers zien klanten graag terugkomen en shoppers willen de beste deals. Daarom neemt PayPal het giswerk voor beide partijen weg met Smart Receipts. Wanneer consumenten met PayPal winkelen, ontvangen ze een betalingsbewijs waarmee ze niet alleen hun aankoop kunnen volgen, maar ook een AI-voorspelling kunnen krijgen van wat ze wellicht nog meer bij die verkoper willen kopen. Zo kunnen verkopers een persoonlijke aanbeveling en een cashback-beloning op de kassabon zetten.

Aangezien bijna 45% van de PayPal-klanten wereldwijd hun e-mail-ontvangstbewijzen opent5 – een erg hoog percentage – betekent dit dat potentieel tientallen miljoenen verkopers en honderden miljoenen consumenten superrelevante aanbevelingen en extra’s te zien krijgen. Zo hebben verkopers meer mogelijkheden tot hun beschikking om na een verkoop rechtstreeks in contact te komen met hun klanten, waarmee de kans op herhalingsaankopen aanzienlijk wordt vergroot.

PayPal maakt ook gebruik van AI-gestuurde suggesties die zijn gebaseerd op gegevens over winkelgedrag, gecombineerd met alles wat PayPal op internet kan zien. Via gepersonaliseerde AI geeft PayPal elke ondernemer de mogelijkheid om een van de grootste retailers wereldwijd te worden.

Maak kennis met het PayPal Advanced Offers Platform
Wanneer consumenten online shoppen, zien ze advertenties die alleen zijn gebaseerd op hun surfgedrag, wat irrelevant en frustrerend kan zijn. Daarom gaat PayPal unieke klantinzichten gebruiken om een dynamisch, gepersonaliseerd Advanced Offers Platform te bouwen. Hiermee kunnen verkopers hun klanten bereiken op basis van hun daadwerkelijke online aankopen, tot de stock keeping unit (SKU) en het individuele product aan toe. Dit nieuwe prestatie gebaseerde aanbiedingsplatform kan met behulp van AI de gegevens van bijna een half biljoen dollar aan commerciële transacties wereldwijd structureren en analyseren6. Het platform stelt verkopers in staat om de aanbiedingen naar wens aan te passen, waarbij ze alleen betalen voor de resultaten en niet voor vertoningen of klikken. Voor PayPal-consumenten betekent dit dat ze relevantere aanbiedingen en meer mogelijkheden voor voordelen krijgen.

PayPal zorgt bovendien voor transparant en gebruiksvriendelijk privacybeheer. Wanneer klanten niet willen dat hun gegevens worden gedeeld met verkopers om de winkelervaring te personaliseren, kunnen zij zich hiervoor aan- of afmelden.

De vernieuwde PayPal-app
De vernieuwde PayPal-app geeft trouwe klanten nog meer redenen om dagelijks met PayPal te winkelen en te betalen. Vaak worden consumenten geconfronteerd met aanbiedingen van grote verkopers die zich de beste zoektermen kunnen veroorloven. Bovendien hebben consumenten nog altijd last van de inflatie en zoeken ze naar slimme manieren om geld te besparen en de beste deals te vinden. PayPal introduceert CashPass om klanten toegang te geven tot honderden gepersonaliseerde cashback-aanbiedingen van toonaangevende merken in de VS. Gebruikers hoeven alleen maar op de aanbieding te klikken, bij dat bedrijf te winkelen en af te rekenen met PayPal. CashPass maakt gebruik van AI om op het winkelgedrag gepersonaliseerde aanbiedingen voor klanten te genereren. Zo kunnen klanten regelmatig nieuwe cashback-aanbiedingen ontdekken, wat hen nog meer redenen geeft om de app te gebruiken.

PayPal is van plan om CashPass vanaf maart te lanceren met een indrukwekkende reeks partners. Zo krijgen consumenten toegang tot aanbiedingen van onder meer Best Buy, eBay, McDonald’s, Priceline, Ticketmaster, Uber en Walmart.

PayPal CashPass-gebruikers kunnen deze aanbiedingen bovendien met andere PayPal-rewards combineren, zoals de cashback van de PayPal Cashback Mastercard®. Ze kunnen hun geld vervolgens op een PayPal Savings-rekening storten en zo nog meer verdienen.

De volgende generatie Venmo Business profielen
Venmo introduceerde in 2012 zijn Business profielen om bedrijven een betaalbare en makkelijke manier te bieden om betalingen te accepteren en hun bedrijf te laten groeien. Inmiddels is Venmo uitgegroeid tot een community van meer dan 90 miljoen actieve accounts. Kleine bedrijven vertrouwen op mond-tot-mondreclame, sociale media en recensies op andere sites voor verwijzingen. Het kan moeilijk zijn om op te vallen op sociale media, en één slechte recensie kan voor hun bedrijf een flinke tegenslag zijn. Venmo lost dit op door verbeterde Venmo businessprofielen te introduceren om kleine bedrijven te ondersteunen bij hun vindbaarheid. De volgende evolutie van bedrijfsprofielen zal abonneerknoppen, profielclassificaties en de mogelijkheid om promoties aan te bieden aan consumenten toevoegen, waardoor bedrijven krachtige nieuwe manieren krijgen om verkeer te genereren, verkoop te genereren en hun bedrijf op een betekenisvollere manier te laten groeien door een grotere zichtbaarheid in de Venmo-app.

Consumenten kunnen nu topbedrijven ontdekken die door hun netwerk worden gesteund en profiteren van cashbackaanbiedingen wanneer ze lokale bedrijven in hun omgeving steunen. Geen enkele andere mobiele betaalservice heeft een social feed die zo actief, handig en gepersonaliseerd is als Venmo. Dit is een revolutie in het aanbieden van realtime aanbiedingen en promoties op hyperlokaal niveau voor kleine bedrijven. Op Venmo zal hetzelfde soort privacybeheer als op PayPal beschikbaar zijn.

Al deze innovaties zullen in de loop van 2024 in de Verenigde Staten worden uitgerold.

Ga voor meer informatie naar http://www.paypal.com/us/whats-new/first-look.

1 Insider Intelligence, “Ecommerce growth worldwide will pick up before tapering off”, 23 augustus 2023
2 Gebaseerd op interne gegevens van PayPal van oktober tot november 2023.
3 Gebaseerd op interne gegevens van PayPal van 1 oktober tot 2 november 2023.
4 Gebaseerd op interne gegevens van PayPal van 2 november tot 18 november 2023.
5 Gebaseerd op interne gegevens van PayPal van 1 november 2023 tot 8 januari 2024.
6 Gebaseerd op interne PayPal-gegevens van Global Branded XO TPV voor een periode van 12 maanden tussen 22 december en 23 november.