Cloud Contact neemt Adatum ICT & Telecom uit Zutphen over

Nieuwegein, 1 april 2019 – Cloud Contact uit Nieuwegein is de nieuwe eigenaar van Adatum ICT & Telecom uit Zutphen. Dankzij de overname van deze leverancier van VoIP telefonie is Cloud Contact nog beter in staat om klanten, zowel nationaal als internationaal, te helpen met de migratie van hun telecom en callcenter technologie naar de cloud. De huidige kantoren in Europa en de VS van Adatum blijven bestaan en worden verder uitgebreid. Zo is er de wens om op korte termijn een vestiging te openen in Hong Kong / Singapore en Australië.
“Door deze overname is Cloud Contact in staat om in één keer een grotere en bredere markt te gaan bedienen. We willen graag uitbreiden naar Duitsland en andere landen. Dat wordt nu makkelijker. Ook hoeft er niet langer werk te worden uitbesteed aan bedrijven buiten de eigen organisatie”, zegt Henk Jansen van Cloud Contact.
Hij legt uit dat met name de IP Businessmanager een mooie aanvulling is. Dit VoIP telefoniesysteem is in meer dan 50 landen actief en heeft als groot voordeel dat er bestaande toestellen op aangesloten kunnen worden. Bedrijven hebben vaak veel geld uitgegeven aan telefoons, die best nog een tijdje meekunnen. In het verleden was een overstap naar nieuwe toestellen soms nodig om Cloud Contact te kunnen gebruiken. Nu hoeft dat niet meer. “Ik ben ervan overtuigd dat bedrijven dankzij deze verlaging van operationele kosten, nu nog eerder gebruik gaan maken van onze dienstverlening”, aldus Jansen.
Over Cloud Contact
Bereikbaarheid hoeft niet ingewikkeld te zijn. Vanuit die visie levert Cloud Contact een oplossing die via elk gewenst kanaal de service levert die uw klanten verwachten. En dat alles via een pay per actual use model, zodat u nooit te veel betaalt voor uw bereikbaarheid.
Cloud Contact is volledig cloud-enabled en stelt u in staat uw omnichannel-interacties op een intelligente, eenvoudige manier te beheren. Het is een dienst die klantcontacten verwerkt en distribueert naar de juiste personen in uw organisatie en die uw omnichannel-servicestrategie volledig ondersteunt. Met behulp van Cloud Contact kunt u communiceren met uw klanten via telefonie, e-mail, pro-active chat, WhatsApp, Facebook Messenger, Facebook Wall, Twitter, Instagram, YouTube en Lithium. Daarnaast integreert Cloud Contact ook naadloos met Salesforce, Microsoft Dynamics, Skype for Business, Pegasystems, Zendesk en Oracle RightNow.
Over Adatum
Adatum ICT & Telecom heeft ruim 15 jaar ervaring op het gebied van VoIP telefonie, oftewel bellen over internet. Voice over IP, kort gezegd VoIP, is voor elke organisatie interessant, zowel kostentechnisch als functioneel. Adatum denkt niet in producten, maar in oplossingen. Door onze kennis van zaken en inzicht in bedrijfsprocessen bieden wij communicatieoplossingen op maat die uw ICT & Telecom kosten aanzienlijk verlagen en de efficiency in uw organisatie verhogen. Onze IP Businessmanager is licentievrij en behoort tot de nieuwste generatie van VoIP telefoniesystemen. Wij onderscheiden ons, omdat u bij ons niet betaalt voor het aantal gebruikers of functionaliteiten. De IP Businessmanager is momenteel operationeel in meer dan 50 landen.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.