Geplaatst door Pink Roccade

PinkRoccade Hosting Services wordt PinkRoccade Cloud Solutions

Apeldoorn – PinkRoccade Hosting Services, partner in multicloud en managed solutions, gaat per vandaag verder als PinkRoccade Cloud Solutions. De organisatie ondersteunt de Nederlandse zorgsector met cloudoplossingen voor cruciale zorgapplicaties en IT-systemen. De nieuwe naam sluit volledig aan bij de nieuwe strategie van de organisatie. Het bedrijf heeft in de afgelopen twee jaar een transformatie doorgemaakt van traditionele hostingpartij naar moderne multicloud provider; het biedt klanten een stabiele, veilige en innovatieve IT-omgeving met de bijbehorende dienstverlening.

Vier pijlers: continuïteit & performance, innovatie, efficiency en security

PinkRoccade Cloud Solutions biedt IT-diensten voor on premise-omgevingen en via haar eigen Pink Private Cloud en Microsoft Azure. In de dienstverlening staan continuïteit & performance, innovatie, efficiency en security centraal.

• Continuïteit & performance: in het geval van mission critical applicaties, zoals het elektronisch patiëntendossier (EPD) en het elektronisch cliëntendossier (ECD), is 24/7 performance van de IT cruciaal. Bij downtime kan geen zorg verleend worden en moeten bijvoorbeeld OK’s hun werkzaamheden stopzetten. Als zelfstandige businessunit van PinkRoccade Healthcare kent het bedrijf de standaarden van de zorg en de eisen waaraan de IT-omgeving moet voldoen.
  • Innovatie: in de zorgsector is een grote behoefte aan innovatie. PinkRoccade Cloud Solutions creëert oplossingen daar waar het echt pijn doet voor zorgorganisaties. Dit doet het bedrijf altijd in nauwe samenwerking met partners en klanten.
  • Efficiency: de zorg staat onder druk. De kosten zijn hoog, de middelen zijn beperkt. Er moet worden gekeken naar slimme oplossingen om de werkdruk te verlagen door meer te automatiseren. Dit doet PinkRoccade Cloud Solutions in co-creatie met haar klanten.
  • Security: informatiebeveiliging in de zorg is cruciaal. Data van patiënten en cliënten moet veilig worden opgeslagen waarbij onrechtmatige toegang moet worden voorkomen. Tegelijkertijd moet toegankelijkheid en beschikbaarheid voor zorgpersoneel worden gewaarborgd.

Joost Deckers, Managing Director van PinkRoccade Cloud Solutions: “Ons doel is om zorgorganisaties te helpen om invulling te geven aan de groeiende eisen binnen de zorgsector. We realiseren continuïteit, veiligheid en beschikbaarheid voor infrastructuur en applicaties en helpen als betrokken partner onze klanten te optimaliseren en te innoveren. Dat is waar PinkRoccade Cloud Solutions voor staat.”

Nieuwe organisatie

Deckers: “De afgelopen jaren hebben we de transitie doorgemaakt van een technology gedreven aanpak naar een klantgedreven organisatie. Natuurlijk speelt technologie een cruciale rol en is ons Business Technology-team van ongekend belang. Zij leveren de bouwstenen voor onze Customer Teams die klaar staan voor onze klanten om in al hun wensen en eisen te voorzien, klanten mee te nemen in innovaties en helpen vooruit te kijken. De verandering naar multicloud solutions betekent dat we nog beter op alle klantvragen kunnen inspelen. Daarbij hoort dat er flink geïnvesteerd is in de ontwikkeling van medewerkers evenals in het aantrekken van nieuw talent. Om te verzekeren dat we alle benodigde kennis en kunde in huis hebben en dat deze wordt geborgd. In alles wat we doen staat onze klant centraal; en daarmee dus de klant van de klant.”