Industry Wire

Geplaatst door Pixelpillow

Pixelpillow gaat all-in op 3 niches: “Het is kiezen of opgekocht worden”

Digitale tools bouwen voor slimme processen en blije gebruikers, in maakindustrie, groothandel en (semi-)overheid. Dat is vanaf nu het enige wat het Zwolse digital agency Pixelpillow nog wil. Binnenkort lanceert Pixelpillow zijn nieuwe positionering, maar op LinkedIn lieten de founders al wat dingen doorschemeren. De keuzes van Pixelpillow zijn tekenend voor de dynamiek in de agencywereld, die nauwelijks meer plek biedt voor kleine generalisten.

Het bedrijf verwierf eerder al faam met hun recalcitrante ‘9-tot-5-mentaliteit’: de filosofie dat stress en overwerk helemaal niet bij het agencyleven horen, maar veroorzaakt worden door slechte planning en communicatie.

Deze nieuwe stap van Pixelpillow laat duidelijk zien wat de trends zijn in de wereld van de digital agency’s: de groten worden steeds groter en kopen daarbij soms kleinere bureaus alsof het chocoladerepen zijn. Wil je als klein bureau de consolidatiedans ontspringen? Dan moet je de markt unieke waarde brengen die klanten bij de grote spelers niet vinden. Specialiseren dus. Of, zoals founder en mede-eigenaar Milan van Bruggen het zegt: “Het is kiezen of opgekocht worden.”

“We dachten altijd dat we websites maakten,” vertelt Van Bruggen ook. “Of ‘digitale producten’. Maar dat is allemaal veel te algemeen en ik kon steeds slechter aan potentiële klanten uitleggen wat we hier nou eigenlijk deden. Als je in deze markt wilt overleven, moet je stoppen met praten in containerbegrippen en harde keuzes maken in wat je wel en niet doet. We brengen dus heel bewust focus aan, want we zien dat hele specifieke sectoren qua digitale transformatie hopeloos achter de feiten aan lopen en hulp nodig hebben van iemand die hun uitdagingen begrijpt.”

En die sectoren zijn dus, volgens Pixelpillow, techniek en maakindustrie, B2B-verkopers en groothandel en het publieke domein. Juist in die sectoren zien we heel veel digitale tools waar mensen iedere dag mee moeten werken, maar die totaal niet doordacht zijn. De frustratie is soms enorm. En wij komen juist elke dag ons bed uit om digitale tools te maken waar gebruikers blij van worden. We steken veel tijd en werk in het uitvinden hoe mensen willen werken en hoe we ze daarbij het beste kunnen helpen.”

Logisch, zou je zeggen. Maar in de agencywereld gaat het vaak toch anders. Van Bruggen lacht: “Het zou niet moeten, maar om onverklaarbare redenen maakt dit ons uniek.”

Meer informatie vind je op www.pixelpillow.nl

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht