Industry Wire

Geplaatst door Het PR Bureau

PLUS kiest voor Het PR Bureau

Amsterdam, 11 juni 2019 – PLUS heeft Het PR Bureau gekozen als partner voor het ontwikkelen van spraakmakende pr-campagnes ter ondersteuning van haar activiteiten. De keuze volgt na een kennismakingsfase waarin Het PR Bureau succesvolle creatieve PR-campagnes ontwikkelde voor twee spaaracties van de supermarktketen. De samenwerking is per juni 2019 officieel van start gegaan.

Creatieve campagnes met een twist

In de kennismakingsfase vroeg PLUS Het PR Bureau twee creatieve pr-campagnes te ontwikkelen rondom de spaaracties van de supermarktketen. Zo werd voor de Tupperware-spaaractie de ludieke ‘Breng Je Tupperware Terug Naar Je Ouders’-dag in het leven geroepen. Op deze dag werden jongeren aangemoedigd al het Tupperware eindelijk eens terug te brengen bij de rechtmatige eigenaar: papa en mama. Voor de spaaractie met de Fabeltjeskrant-handpoppen werd een gepersonaliseerde boodschap naar influencers en journalisten verstuurd, ingesproken door niemand minder dan Meneer de Uil zelf. Beide activiteiten zorgden voor reuring rondom de spaaracties en werden breed opgepakt in de media.

Verrassen en raken

Deze eerste twee campagnes zijn een voorbode voor de nieuwe creatieve samenwerking tussen Het PR Bureau en PLUS. Sinds begin juni hebben zij de handen officieel ineen geslagen om mooie campagnes te ontwikkelen die verrassen en raken.

Esmee Blom, Communicatiemanager Campagnes bij PLUS, over de keuze voor de samenwerking met Het PR Bureau: “Met onderscheidende en spraakmakende campagnes willen we onze positionering ‘Goed eten, daar houden we van’ verstevigen. PR is hierin voor ons een belangrijk onderdeel. In Het PR Bureau zien we een partner die onze positionering onderstreept met mooie content en verhalen die opvallen.”

Toon van Loock, accountverantwoordelijke bij Het PR Bureau: “Wij dromen al heel lang van een supermarktketen in ons portfolio. We zijn daarom ontzettend trots op de samenwerking met PLUS. Met de afgelopen twee succesvolle campagnes hebben we laten zien wat we op creatief gebied kunnen betekenen. We kijken ernaar uit om deze lijn door te trekken in de toekomstige projecten.”

— einde persbericht —

Over PLUS

PLUS is met ruim 260 supermarkten een belangrijke speler op de Nederlandse levensmiddelenmarkt. De PLUS Retail-organisatie bestaat uit het servicekantoor in Utrecht, drie regionale distributiecentra in Haaksbergen, Ittervoort en Hendrik-Ido-Ambacht, en een landelijk distributiecentrum in Middenbeemster. PLUS is het coöperatieve huis voor onze 224 zelfstandige supermarktondernemers. Ons gezamenlijk doel is een duurzame bedrijfsvoering waarbij de klant centraal staat en de focus ligt op goed eten, voor iedereen elke dag. Onze lokale supermarktondernemers spelen hierbij een belangrijke rol – met hun persoonlijke service en betrokkenheid zijn zij verbonden met de buurt. Meer informatie over PLUS Retail vindt u op www.plus.nl/over-plus.

Over Het PR Bureau 

Het PR Bureau ontwikkelt verhalende campagnes voor klanten, die deelbaar en verbindend zijn. Deze komen tot stand door een intensief samenspel tussen PR-professionals, technologie (data, analytics en monitoring) en het gebruik van gedragspsychologische inzichten. Er werken 35 mensen in vaste dienst, naast een netwerk van freelancers in zowel Nederland als België. Klanten van Het PR Bureau zijn onder andere DSM, SNS Bank, HelloFresh, Beiersdorf, Huawei, W Hotel en Zilveren Kruis.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht