Industry Wire

Geplaatst door September

Podium De Helling en Digital Agency September ontwikkelen nieuwe website

Podium De Helling en Digital Agency September hebben de handen ineengeslagen voor de ontwikkeling van een nieuwe website. De huisstijl werd aangescherpt door bureau 178 Aardige Ontwerpers. Sten van Steenbergen, hoofd marketing van De Helling: ‘we combineren een nieuwe eigenzinnige stijl met verfijnde en gebruiksvriendelijke techniek. De stijl sluit goed aan bij de identiteit van De Helling en in het ontwerp van de site is de bezoeker centraal gesteld. Het ontwerp van de site volgt de mobile first mantra en met de juiste filters in de website, vinden diverse liefhebbers makkelijk de weg naar hun favoriete band of clubnacht’. Het resultaat van dit Utrechts onderonsje is te bekijken via www.dehelling.nl. 

De Helling, dat volgend jaar haar 20-jarige jubileum viert, heeft de afgelopen jaren eigenzinnige en no-nonsense concerten en clubnachten geprogrammeerd. Het is dé plek voor liefhebbers in genres die buiten de mainstream vallen, van bass music en heavy tot aan roots en urban. Weinig andere plekken in Nederland bieden hier ruimte voor en daarmee claimt De Helling haar eigen plek in het podiumlandschap. De website is een plek geworden waar deze waarden tot uiting komen: laagdrempelig in gebruik, voor een divers publiek, een eigenzinnige uitstraling en vol in beweging.

Frederik Nysingh van 178 Aardige Ontwerpers: ‘De Helling kwam met het verzoek voor een aanscherping op de huisstijl voor een brede en eigenzinnige groep liefhebbers. Dit is verbeeld in een bewegende en glitchy collage stijl. De kracht van deze nieuwe huisstijl is dat een diversiteit aan bezoekers zich herkent in een toch uitgesproken stijl’.

Ilsa de Zwart van digital agency September: ‘De Helling kent zijn bezoekers erg goed en wilde een functionele en mooie website die aansluit bij het zoekgedrag. De glitchy huisstijl is door ons dynamisch doorvertaald naar de website. De site is volledig mobile first ontworpen, met een vereenvoudigde navigatie en met goede filters vindt een grote diversiteit aan liefhebbers makkelijk hun favoriete evenement. Aan de achterkant is een werkbaar CMS gebruikt dat goed doorontwikkeld kan worden. Ook is gekeken naar het integreren van het plannings- en kaartverkoopsysteem Stager’.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht