Industry Wire

Geplaatst door HPB

Het PR Bureau wordt HPB

Amsterdam, 25 mei 2020 – Vanaf vandaag zal Het PR Bureau officieel onder de naam HPB door het PR- en marketingcommunicatie landschap gaan. De naam HPB erkent enerzijds de Het PR Bureau roots en de reputatie die onder deze naam is verworven, anderzijds geeft het ruimte aan de bredere rol die het bureau speelt als full service bureau op het gebied van marketing communicatie & reputatie. De pijlen van het bureau zijn gericht op het maken van earned first werk, in de breedste zin des woords.

What’s in a name?
Voor de meeste mensen – collega’s, partners, klanten – van het bureau is de naamswijziging een natuurlijke overgang. Achter de schermen wordt de afkorting HPB al heel lang gebruikt. Daarnaast is de nieuwe naam over de grens een stuk praktischer en biedt de naamswijziging kansen omdat de term ‘PR’ niet altijd de lading dekt.

Oprichter Jacqueline Bosselaar: ‘PR is geen tactisch stappenplan, het is een manier van denken. Vanuit een earned first strategie bedenken, maken en verspreiden we deelbare verhalen, de enige manier om door reclame filters heen te breken. Of mensen en media je verhaal vrijwillig delen hangt af van de inhoud én van de vorm. De term PR wordt vaak vooral geassocieerd met een persbericht of een mailing, terwijl soms een video, een nieuw product, een concert of bijvoorbeeld een app veel effectiever is. Het is voor ons niet enorm afgekaderd. Wat we wel zien is dat digital, social media en content steeds belangrijker worden voor deelbare verhalen. In dat kader zijn we ook al langer bezig om onze afdeling strategie en creatie te versterken, onder andere door de komst van Wilmar Tax eind 2019, als Head of Strategy & Creative met zijn achtergrond in digital, interactieve media en branding.’

Earned first tijdperk
HPB legt de nadruk op het belang van PR en de ‘earned’ manier van denken. Effectieve marketing heeft vandaag de dag een andere aanpak nodig omdat je aandacht niet zomaar meer kunt kopen, die moet je verdienen. De HPB aanpak is daarom altijd earned first & social by design. Het bureau is ervan overtuigd dat alleen merken en organisaties met een oprechte, échte boodschap, mensen duurzaam aan zich kunnen binden. Dat betekent overigens niet dat HPB paid, owned of social schuwt, alleen zal het bureau altijd denken in verdiende aandacht en de andere media gebruiken om deze verdiende aandacht te versterken.

Jacqueline Bosselaar: ‘ Wij geloven in betekenisvol werk, zeker in deze tijd. Werk dat ertoe doet, het moet relevant zijn. Always on is lang niet altijd effectief. We pleiten daarom voor meer impact en minder waste in marketing. En earned first werk is daar de perfecte oplossing voor. ’

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht