Industry Wire

Geplaatst door Progress Communications

Progress Communications genomineerd voor SABRE EMEA Award

Amsterdam, 21 april 2016 – Progress Communications is genomineerd voor een SABRE EMEA Award in de categorie Consumer Electronics. Het Benelux-pr-bureau voor bedrijven in de ICT- en consumentenelektronicabranches sleepte de nominatie binnen voor de Microsoft case voor Windows 10 ‘How Holland fell (back) in love with Windows’. De SABRE EMEA Awards worden op 25 mei 2016 uitgereikt in STATION-Berlin in Berlijn.

De Windows 10-campagne is opgezet om heel Nederland te activeren om te upgraden naar Microsofts nieuwe besturingssysteem Windows 10. Microsoft schakelde Progress Communications  eind 2014 in voor de strategie, tactics en uitvoering van het project om consumenten en bedrijven te stimuleren hun devices te upgraden naar Windows 10 per juli 2015.

De aanpak voor de introductie op de Nederlandse markt bestond uit drie fasen, met onder andere previewbijeenkomsten voor media en fans, een Windows 10-tramactivatiecampagne in Rotterdam (010) op de dag van de lancering, gevolgd door een tiendaagse pop-upexpositie genaamd FutureProef. Hiermee kwam Windows 10 volop onder de aandacht. De campagne droeg direct bij aan de businessdoelstelling: inmiddels is al meer dan 30% van de Nederlanders over op Windows 10 (bron: Statcounter). Het streven van Microsoft is om binnen drie jaar wereldwijd een miljard Windows 10-devices te bereiken.

De SABRE Awards lichten het beste pr-werk uit om te laten zien dat pr verantwoordelijk is voor grote brand-building-ideeën, creatieve content en strategische reputatiemanagementprogramma’s. Zo erkennen de awards de toenemende strategische rol van pr-bureaus in het opbouwen van een merk en corporate branding. Volgens de organisatie wordt dit steeds belangrijker nu de pr-sector sneller dan ooit aan het veranderen is. Jaarlijks worden wereldwijd bijna vijfduizend cases ingediend, waarvan meer dan tweeduizend uit de regio EMEA. De awards worden uitgereikt tijdens het jaarlijkse award-diner, waarbij in 2015 achthonderd leiders uit de branche aanwezig waren.

“Dankzij de creatieve insteek van Progress Communications zijn we erin geslaagd miljoenen Nederlanders te bereiken en hen te bewegen tot een upgrade naar Windows 10. De strategische en tactische aanpak van Progress weerspiegelt de uitstekende kennis en ervaring van het bureau in pr. Progress heeft de vaardigheden om goed te adviseren en waar nodig aanpassingen te maken. Ze kennen de markt en de media, en zijn altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen”, aldus Julie de Widt-Bakker, Corporate Communications & Citizenship Lead bij Microsoft Nederland.

Sinds 2014 is Progress Communications dagelijks verantwoordelijk voor de bemanning van de Microsoft Persdesk. Daarbij ondersteunt het bureau Microsoft bij het bouwen en beschermen van het merk, productintroducties, maatschappelijke thema’s en crisismanagement. Dagelijks is deze persdesk het eerste aanspreekpunt voor mediarelaties, mediamonitoring en de handling rondom reviews, interviews en persberichten.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht