Industry Wire

Geplaatst door PubMatic

PubMatic komt met nieuwe innovaties voor marktleidende identiteitsoplossing

Amsterdam PubMatic, leverancier van hoogwaardige digitale technologie, biedt met zijn Identity Hub de eerste wereldwijd geschaalde identiteits- en header bidding-oplossing. Het is de marktstandaard voor uitgevers die op zoek zijn naar een naadloos beheer van meerdere identiteitspartners en die hun inkomsten willen maximaliseren. Identity Hub ondersteunt momenteel tien identiteitspartners en de nieuwe server-to-server-integratie met OpenWrap header bidding zorgt voor gestroomlijnde wrapper- en identiteitsmogelijkheden.

Identity Hub is gebaseerd op Prebid en biedt uitgevers meer schaalbaarheid en transparantie. PubMatic is marktleider als het gaat om het gebruik door uitgevers. In twintig landen over de hele wereld maken veel uitgevers – waaronder Dictionary.com – gebruik van Identity Hub.

Identity Hub zorgt voor een naadloze overgang van third-party cookies naar een op opt-in-gebaseerde first-party-identiteit voor consumenten. Dit verbetert de personalisering van advertenties voor consumenten en verhoogt de ROI voor adverteerders. De samengestelde ID-oplossing levert de nauwkeurigheid, privacy en schaalbaarheid die nodig zijn om gerichte advertenties op het open web mogelijk te maken. PubMatic heeft nu nieuwe integraties met onder andere LiveRamp, BritePool, Criteo, The Trade Desk, en ID5. Deze partnerschappen bieden adverteerders premium alternatieven van uitgevers voor walled gardens. Bovendien hebben de kopers meer keuze en worden de fill-rates van uitgevers verhoogd.

“Ik geloof dat uitgevers in Nederland die al met Identity Hub werken de bid rate, match rate en bereikbaarheid zien stijgen. PubMatic heeft Identity Hub ontwikkeld als een transparante en eenvoudige manier voor uitgevers om de flexibiliteit en bereikbaarheid voor kopers te vergroten zonder afhankelijk te zijn van third-party cookies. We hopen met nog veel meer uitgevers en adverteerders in de regio te gaan samenwerken”, aldus Siebren Roorda, Regional Director Benelux & France bij PubMatic.

“Identity Hub laat zien dat in een toekomst zonder cookies uitgevers op het open web veel effectievere en efficiëntere gerichte marketingkansen kunnen creëren, met nieuwe, waardevolle opties buiten de walled gardens”, zegt David Moore, CEO van BritePool. “We zijn verheugd om bij te dragen aan het op de markt brengen van dit initiatief.”

De nieuwe release van Identity Hub biedt uitgevers niet alleen betere prestaties, maar ook eenvoudige integraties, is compatibel met meerdere wrappers en eenvoudig te gebruiken. Uitgevers die gebruikmaken van Prebid of OpenWrap, PubMatic’s Prebid-gebaseerde header bidding wrapper, hebben volledige controle over de selectie en integratie van identiteitspartners. Ze kunnen met slechts een paar muisklikken nieuwe identiteitspartners inschakelen, waardoor de noodzaak van dure ontwikkelingskosten wordt beperkt. De release komt ook met geavanceerde analyses en rapportages, waaronder bereikbaarheid, lift, eCPM en fill-rate.

“Nu grote adverteerders zoeken naar effectieve alternatieven voor de walled gardens, zullen de oplossingen van PubMatic hen helpen om hun publiek te bereiken op het open web met meer controle en transparantie. De combinatie van Identity Hub en OpenWrap geeft uitgevers een toekomstbestendige header bidding- en identiteitsoplossing met meer efficiëntie en meer omzetkansen”, aldus Andrew Baron, Vice President of Marketplace bij PubMatic.

Adverteerders profiteren van de mogelijkheid om te kiezen uit een breed scala aan identiteitsoplossingen van partners. Hierdoor wordt het bereik, de contextuele relevantie en daarmee de ROI van de campagne aanzienlijk vergroot. Adverteerders kunnen hun doelgroepen gemakkelijk bereiken via het open web met behulp van hun zelfgekozen ID via hun DSP-partner. Zo kunnen ze het gemak en de schaal van targeting op een walled garden-platform evenaren, maar dan met meer transparantie, controle en premium content

Over PubMatic

PubMatic verhoogt de inkomsten van uitgevers doordat het een veelgekozen sell-side-platform is voor bureaus en adverteerders. Het PubMatic-platform stelt onafhankelijke app-ontwikkelaars en uitgevers in staat om hun digitale reclame-inkomsten te maximaliseren. Daarnaast helpt het adverteerders om de ROI te verhogen doordat ze hun doelgroepen via diverse reclamevormen en apparaten kunnen bereiken en binden in merkveilige, premium-omgevingen. Pubmatic heeft al in 2006 een eigen efficiënte, wereldwijde infrastructuur ontwikkeld en blijft vooroplopen als het gaat om innovatie in programmatic. Het hoofdkantoor van PubMatic staat in Redwood City (Californië) en wereldwijd heeft het bedrijf veertien kantoren en negen datacenters.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht