Industry Wire

Geplaatst door Positive

PUM lanceert merkcampagne in samenwerking met Positive

PUM lanceert voor het eerst een uitgebreide mediacampagne op de Nederlandse markt in samenwerking met Positive. Positive is verantwoordelijk voor de strategie, planning en mediainkoop, met een sterke focus op online prestaties. Het doel van de campagne is om de naamsbekendheid van PUM te vergroten en de waarde propositie verder te versterken. One4Media is verantwoordelijk voor de offline media, terwijl NEEW de creaties en de film verzorgt.

PUM
PUM, gevestigd in Den Haag, draagt wereldwijd bij aan lokale positieve impact. PUM is een impact-gedreven organisatie, met kundige, betrokken en ondernemende mensen. PUM werkt samen met ambitieuze ondernemers in opkomende economieën, om te bouwen aan een structureel betere toekomst voor hun gemeenschap; op sociaal, economisch en ecologisch vlak. PUM is in 1978 opgericht en al 45 jaar investeren vrijwilligers hun tijd en delen hun expertise om het MKB in meer dan 30 landen wereldwijd te ondersteunen. Op dit moment zijn er zo’n 1.300 experts uit 36 sectoren die op vrijwillige basis projecten doen voor PUM.

De merkcampagne gaat van start op 19 augustus en omvat een mix van sociale media, radio en billboards. De campagne wordt ondersteund door een nieuwe brand video, die het middelpunt vormt van de campagne. Deze video is gefilmd bij PUM-projecten in Tanzania, Indonesië, Colombia, Zuid-Afrika en Ghana.

Positive
Positive is een digital-first brand builder die merken ondersteunt bij de transitie van traditionele marketingcommunicatiestrategieën naar digitale strategieën. Positive bedenkt, produceert en koopt media in voor alle relevante mediakanalen. Het portfolio omvat B2C-merken zoals Pearle, Makro, Yakult, Shell, Unibet en Blokker, evenals internationale B2B-merken zoals ICL Group, NuScale en Rexnord.
Met kantoren in Amsterdam, Rotterdam en Londen is Positive onderdeel van het Candid platform.

Milena van Not
Manager Communications & Partnerships PUM

We zijn enorm trots op deze PUM mediacampagne en hoe die tot stand is gekomen. Bij PUM geloven we in de kracht van samenwerking en de magie die daardoor ontstaat. De brand movie is helemaal in lijn met wie we zijn, wat we doen, iedere dag, samen met de ondernemers en experts. Onze dank gaat uit naar Positive, One 4 Media en NEEW in Nederland, en naar de lokale makers voor het samen creëren van deze campagne. PUM was lang een goed bewaard geheim in de NGO-wereld, maar we zijn ervan overtuigd dat dat nu zeker gaat veranderen!

Danny van Heusden
Manager business development Positive

Het is voor ons een grote eer om een organisatie als PUM te ondersteunen bij hun inspanningen op de
Nederlandse markt. Het is hoog tijd dat heel Nederland kennismaakt met het prachtige werk dat zij verrichten.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht