PUMA vernieuwt productcampagnes met Generatieve AI van Google Cloud: gepersonaliseerde afbeeldingen met Imagen
Sportmerk PUMA en Google Cloud breiden hun partnerschap uit, om zo de digitale winkelervaring voor miljoenen PUMA-consumenten wereldwijd te verrijken met generatieve AI (gen AI). PUMA is het eerste bedrijf in de branche dat AI-gegenereerde beelden op grote schaal toepast in zijn online shop.
Met Imagen 2 op Vertex AI kan PUMA dynamische en gepersonaliseerde productafbeeldingen creëren, wat de click-through rates verhoogt en de wereldwijde time-to-market voor PUMA’s digitale campagnes versnelt.
Afbeeldingen afgestemd op product, klant en regio
Met Imagen 2 op Vertex AI kan PUMA relevante beelden genereren, zoals achtergrondafbeeldingen die zijn afgestemd op het product, de klant en de regio. Hoewel de technologie wereldwijd beschikbaar is, stelt Imagen op Vertex AI marketeers in verschillende PUMA-regio’s in staat om content af te stemmen op de specifieke behoeften van hun markt. Zo kunnen klanten in Japan bijvoorbeeld een lifestyle schoen zien die wordt gedragen in de straten van Ginza of een trailschoen in de voetheuvels van de Fuji-berg. Naast het genereren van beelden is Imagen op Vertex AI ook een krachtig hulpmiddel voor beeldbewerking, wat PUMA’s content editors helpt met tijdrovende taken zoals schaduwwerking, compositie, kleurnauwkeurigheid, resolutie en productpositionering.
Hogere orderwaarde door gepersonaliseerde content
Sinds de migratie van zijn e-commerce ecosysteem, waaronder PUMA.com, naar Google Cloud eerder dit jaar, heeft PUMA aanzienlijke voordelen ervaren in zijn online winkelportefeuille. Naast het verhogen van de gemiddelde orderwaarde (AOV) door beter gepersonaliseerde content via de data- en AI-tools van Google Cloud, hebben de retailteams van PUMA ook de benodigde tijd om producten op de markt te brengen aanzienlijk verkort – waardoor producten direct beschikbaar zijn zodra ze het magazijn bereiken.
“Bij PUMA beginnen al onze productontwikkelingen altijd met de consument in gedachten, en we streven ernaar zo persoonlijk mogelijk te zijn in elke interactie met onze klanten. De generatieve AI van Google Cloud heeft ons in staat gesteld om een boeiende ervaring te creëren die is afgestemd op elke klant, en we zien nu al de voordelen,” aldus Arne Freundt, CEO van PUMA.
PUMA zal binnenkort Imagen 3 verder ontdekken, het nieuwste en meest hoogwaardige text-to-image model van Google Cloud, om de creatie van campagnes verder te verbeteren en op te schalen. Het sportmerk is daarnaast van plan om de implementatie van Google Cloud’s Vertex AI Search for Retail uit te breiden naar meer dochterondernemingen, om de AOV en de algehele conversieratio van shoppers verder te verbeteren.
“Google Cloud helpt bedrijven in elke sector om de klantervaring te verbeteren met gen AI-gestuurde agents, en onze samenwerking met PUMA is daar een uitstekend voorbeeld van. De creatieve agent die PUMA heeft ontwikkeld met onze toonaangevende Imagen-technologie, tilt personalisatie naar een hoger niveau en levert tastbare resultaten voor het bedrijf op,” aldus Thomas Kurian, CEO van Google Cloud.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.