Qlik introduceert Qlik Sense Enterprise 2.0

Schiphol, 7 mei 2015 – Qlik® (NASDAQ: QLIK), leider in visual analytics, heeft vandaag aangekondigd Qlik® Sense Enterprise 2.0 te lanceren in juni 2015. Qlik Sense Enterprise 2.0 is de nieuwste release van Qlik’s moderne platformgebaseerde Business Intelligence. De release vergroot het aantal use cases binnen organisaties variërend van self-service data visualisatie, rapportage, dashboards, guided analytics tot en met embedded analytics. Alle toepassingen zijn gebouwd met de gepatenteerde QIX Associative Index Engine.

Schaalbare BI-oplossing voor de datagedreven organisatie
Qlik Sense kan volledig meebewegen met de veranderende behoeftes van organisaties, bijvoorbeeld door groei. Tegelijkertijd is het platform in staat om de security, governance en het vertrouwen op hoog niveau te garanderen. Qlik Sense is vanaf scratch gebouwd om mooie visualisaties te maken, de gebruiker centraal te stellen, mobiele en samenwerkingsfunctionaliteiten te creëren en uitgebreide governance en beheermogelijkheden te bieden aan de organisatie.

Veel visualisatietools zijn makkelijk te gebruiken voor Excel-gebruikers, maar zijn niet ontworpen om mee te schalen, hebben een gebrek aan data governance en zijn niet geschikt voor grote ondernemingen. Qlik komt met een nieuw perspectief binnen de BI-markt door de introductie van een platformgebaseerde aanpak. Dit stelt gebruikers in staat om niet alleen te onderzoeken wat er gebeurd is, maar ook waarom en wat er in de toekomst wordt verwacht.

“Qlik Sense combineert de productiviteit en gemakken van persoonlijke self-service data visualisatie met een veilige omgeving, governance, schaalbaarheid en beheer functionaliteiten”, zegt Anthony Deighton, CTO and SVP of Products bij Qlik. “Deze best-of-both-worlds strategie overbrugt de kloof tussen snelle, interactieve visuele analytics tools en krachtige, grootschalige BI stacks.”

Maximale samenwerking
Om de meeste waarde uit visualisatie investeringen te halen, is het belangrijk dat gebruikers eenvoudig onderling analyses met elkaar kunnen delen. Met de recente overname van NPrinting profiteren gebruikers van de mogelijkheid om content af te drukken en te genereren naar PDF en PowerPoint. Daarnaast kunnen zij in slechts één muisklik rapportages delen in Qlik Sense voor meer inzicht.

Self-service data voorbereiding geeft sneller inzicht
Qlik Sense stelt gebruikers in staat om data te ontsluiten vanuit meerdere bronnen in diverse formaten. De bronnen worden automatisch gekoppeld, waardoor verborgen patronen binnen data kunnen worden ontdekt. De nieuwe Smart Data Load, een visuele data profiling mogelijkheid, maakt het eenvoudig om data vanuit de hele organisatie onder te brengen in één applicatie met behulp van een interactieve user interface. De visuele data load editor biedt de mogelijkheid om sneller veelvoorkomende handelingen af te ronden met een click-and-go aanpak. Data scripting is hierbij niet nodig en tegelijkertijd behouden power users wel de mogelijkheid om de scripts te gebruiken voor meer complexe use cases.

Intuïtieve visualisaties en ontdekkingen
De nieuwe functionaliteiten van Qlik Sense Enterprise bevatten verbeterde autosuggestie en ranking in Smart Search, verbeterde functionaliteiten in kaarten, KPI-objecten en draaitabellen. Daarnaast zorgt de datarepresentatie in puntgrafieken ervoor dat miljarden datapunten worden samengevat zonder afbreuk te doen aan patronen en de betekenis van data.

Qlik Sense Enterprise is onderdeel van het Qlik Sense 2.0 visual analytics portfolio.

—-

Over Qlik
Qlik (NASDAQ: QLIK) is een leider in visual analytics. Het product portfolio voldoet aan de groeiende behoefte van klanten naar rapportage en self-service visuele analyses voor guided, embedded en op maatgemaakte analytics. Ruim 35.000 klanten vertrouwen op Qlik oplossingen om betekenis te geven aan informatie van verschillende bronnen. Zo kunnen zij verborgen verbindingen binnen de data ontdekken die leiden tot inzichten die goede ideeën tot stand brengen. Het hoofdkantoor van Qlik is gevestigd in Radnor, Pennsylvania. Qlik heeft wereldwijd vestigingen die samen met ruim 1700 partners meer dan 100 landen bedienen.