Geplaatst door Qlik

Qlik presenteert uniek BI-partnerprogramma voor Managed Service Providers

Qonnections 2018, Orlando, Florida – 23 april 2018 – Qlik®, marktleider op het gebied van data-analyse, heeft een verbeterd Qlik Partner Programma (QPP) aangekondigd op de jaarlijkse Qonnections conferentie voor klanten en partners. Daarnaast bracht het bedrijf meer naar buiten over zijn nieuwe, unieke BI-partnerprogramma voor Managed Service Providers (MSP). Het QPP is op meerdere vlakken verbeterd om de samenwerking met Qlik te vereenvoudigen en sluit nu naadloos aan op de go-to-market strategie van Qlik. Ook kunnen partners hun inkomsten verhogen door de invoering van een nieuwe prijsstructuur, die de groei van partner ecosystemen stimuleert.

Het Qlik Partner Programma, wereldwijd gebaseerd op een structuur in drie lagen (Elite, Select en Authorized), ontwikkelt zich tot een value-based model, waarbij iedere laag duidelijke voordelen en voorwaarden omvat. De voordelen van zo’n laag zijn eenvoudig beschikbaar voor de partners. Daarnaast beloont Qlik de partners zodra zij via dealregistratie nieuwe mogelijkheden voor deals aandragen en helpen bij het sluiten van deze deals.

Van de aankondigingen over het QPP is vooral de lancering van het MSP-programma opvallend, omdat dit het eerste MSP-partnerprogramma voor de BI-markt is. Strategisch gebruik van data wordt bepalend voor marktleiders in onze data-economie. MSP’s kunnen hun klanten helpen bij de digitale transformatie door data efficiënter te verzamelen, verwerken en beheren en daarnaast aan de hand van data-analyse nieuwe diensten en verdienmodellen aan te dragen. Het MSP-aanbod van Qlik stelt partners in staat hun klanten te helpen bij het nemen van betere zakelijke beslissingen. Zo kunnen deze klanten innoveren en daarmee een versterkte concurrentiepositie innemen op hun markt, terwijl ook de klantrelatie met de MSP verbetert en de daaruit voortvloeiende winst toeneemt.

“Deloitte is er trots op deel uit te mogen maken van het nieuwe MSP-partnerprogramma van Qlik. Dankzij het Qlik-platform hebben we diverse marktleidende data-analyse-applicaties gebouwd, op een next-generation architectuur die onze klanten in staat stelt over al hun data te beschikken waar deze zich ook bevindt. Dit geeft ons de mogelijkheid om onze op Qlik draaiende oplossingen als een gehoste dienst aan te bieden op basis van een flexibel, kosteneffectief abonnementsmodel. Dat past bij de manier waarop veel van onze klanten willen inkopen,” aldus Scott Barned, Managing Director bij Deloitte Consulting LLP.

“Het partnerprogramma van Qlik vergroot onze zakelijke kansen, omdat we nu oplossingen en diensten kunnen aanbieden op een manier die eerder niet mogelijk was,” geeft Alejandro Martinez, CEO USA & Canada bij SDG Group aan. “Met het nieuwe MSP-aanbod versnellen we de ingebruikname van Qlik door onze klanten. Bovendien kunnen we onze klanten nu ‘Analytics as a Service’ aanbieden, door op een schaalbare en moderne manier zakelijke, applicatie-, data- en infrastructurele diensten te combineren.”

Andere verbeteringen aan het QPP die bekend werden gemaakt en die op 9 mei van kracht worden zijn onder meer:

• Afstemming exclusieve partnersegment op Go-to-Market-strategie Qlik – Nieuwe, op partners gebaseerde aanpak in het brede, commerciële segment en aangepaste reseller-beloningen voor dat segment..
  • Abonnementslicenties gecombineerd met tarieven op basis van volume – Om de aankoop van abonnementslicenties te stimuleren.
  • Vereenvoudigde omzetvoorwaarden – Omzetvoorwaarden worden getoetst aan de totale boekhouding van de partner. De toegevoegde waarde van de partner aan het succes van Qlik wordt beloond met heldere kortingsconstructies.
  • Lagere drempels voor dealregistratie/verkoopprestatie-kortingen – Partners kunnen hun potentiële winst vergroten door bij te dragen aan de verschillende stadia van het salesproces.
  • Nieuw: Net New Logo Deal beloningen – Qlik groeit continu. Met dit nieuwe element voor resellers worden partners uitgedaagd hun bedrijf uit te breiden en hun marktaandeel te vergroten en wordt hun toegevoegde waarde erkend.
  • Gestroomlijnde partnerstructuur – Voormalige Resell en Influence Tracks zijn nu samengevoegd in één enkel Solution Provider Track.

“Data draagt bij aan grotere groei en meer mogelijkheden van bedrijven. Klanten moeten erop kunnen vertrouwen dat hun partners de juiste analysetools aanleveren om die groei mogelijk te maken,” aldus Chris Moore, Senior Vice President Partners & Alliances bij Qlik. “Met het unieke MSP-aanbod en de verbeteringen aan het totale partnerprogramma, maakt Qlik het voor alle partners makkelijker om klanten geavanceerde mogelijkheden aan te bieden die hen vooruit helpen in de data-economie.”

Ga naar https://www.qlik.com/us/partners/partner-programs/qlik-partners voor meer informatie over het Qlik-partnerprogramma.