Geplaatst door Racesquare

Racesquare geeft gas en opent nieuwe vestiging: simrace-walhalla komt naar Zwolle

Racesquare geeft liefhebbers uit Zwolle en omstreken de kans om de adrenaline van het virtueel racen zelf te voelen bij Racesquare Zwolle. Deze nieuwe vestiging met wel 60 Formule 1-simulatoren wordt op vrijdag 2 september geopend en hier kunnen bezoekers van ieder instapniveau virtueel rondscheuren op Formule 1-circuits uit de hele wereld, genieten van een hapje en een drankje op het food court en officiële merchandise aan hun collectie toevoegen in de winkel.

Zwolle, donderdag 1 september – Racesquare Holding B.V., de organisatie die virtuele race-ervaringen aanbiedt en bekend is van The Official F1® Racing Centre in Utrecht, opent vandaag de deuren van Racesquare Zwolle: een gloednieuwe vestiging waar Formule 1-liefhebbers op levensechte wijze tegen elkaar kunnen racen, gezellig een hapje en een drankje kunnen doen én officiële merchandise kunnen scoren. Nadat het Racesquare-concept eerder succesvol is gelanceerd in Utrecht, Zandvoort, Rotterdam en Alkmaar, kunnen raceliefhebbers uit Zwolle en omstreken nu ook hun hart ophalen aan de meest geavanceerde Formule 1-simulatoren van Nederland. Racesquare Zwolle biedt 900m2 aan pure racebeleving en heeft een unieke locatie in het stadion van PEC Zwolle.

Het échte werk op de virtuele baan
Samen met negentien andere coureurs per racesessie beginnen deelnemers virtueel aan een vrije training. Vervolgens gaan zij over op de kwalificatie en tot slot de hoofdrace. Zij hoeven geen game- of race-ervaring te hebben om te kunnen presteren én te kunnen genieten tijdens hun bezoek, want voor iedereen staat er namelijk een persoonlijke Race Marshall klaar die tijdens de race begeleiding biedt en live commentaar van de race geeft. Niemand minder dan Tom Coronel spreekt de bezoekers daarbij virtueel toe met handige tips vanuit de in-game pitstraat. Dankzij de geavanceerde racesimulatoren van Build4Performance met realistische force feedback in het stuur en audiovisuele elementen, zoals rook- en lichteffecten tijdens de race, zijn bezoekers verzekerd van een race-ervaring die het echte werk overtuigend nabootst.

Niels Roodenburg, directeur bij Racesquare, is trots op een nieuwe uitbreiding van het Racesquare-concept: “Formule 1 blijft winnen aan populariteit en dat zien wij terug in onze Racesquare-vestigingen. Het blijft prachtig om te zien hoe bezoekers volledig opgaan in de racesimulatie en niets liever willen dan hun vrienden of collega’s het nakijken geven. Dankzij de toevoeging van Zwolle kunnen wij nog meer liefhebbers de ultieme race-experience geven en hun de adrenaline van het racen laten ervaren in onze geavanceerde racesimulatoren. Of je nu een die-hard fan bent of de sport nog maar net kent: voor iedereen is dit een ervaring die nog lang blijft hangen.”

Warm de banden alvast op voor GP van Zandvoort
Voor vele raceliefhebbers is het circuit van Zandvoort bekend terrein, maar door zélf achter het stuur te kruipen leren bezoekers het circuit op een geheel nieuwe manier kennen. Op zondag 4 september vindt de GP van Zandvoort plaats en om alvast in de stemming te komen kunnen bezoekers van Racesquare Zwolle enkele dagen van tevoren zelf proberen om een plek op het podium te bemachtigen. Bovendien is dit een mooie gelegenheid voor nieuwe fans van de motorsport om een beter beeld van het historische circuit te krijgen.

Particulieren en zakelijke gasten kunnen nu hun plek bij Racesquare Zwolle reserveren via: https://www.racesquare.nl/zwolle

Mis niets van het laatste nieuws via de website van Racesquare en blijf op de hoogte via Instagram, Facebook, TikTok of LinkedIn.