Rackspace verbetert zijn Hybrid Cloud met nieuwe Performance Cloud-servers

Amsterdam, 5 november 2013Rackspace Hosting heeft zijn publieke cloud een flinke upgrade gegeven en introduceert zijn Performance Cloud Servers. Deze nieuwe servers zijn ontworpen om betere applicatieprestaties te leveren met hogere snelheden, throughput en betrouwbaarheid. Dit public cloud-aanbod biedt een krachtig hostingplatform voor zeer diverse workloads, van basale webhosting tot en met grootschalige NoSQL datapoelen zoals MongoDB en Cassandra.

“In deze wereld van ‘instant demand’ moeten applicaties snel kunnen opschalen en op grote schaal hoge prestaties kunnen leveren. Onze rol als cloud provider is om daarvoor te zorgen zonder dat klanten hun applicaties telkens moeten aanpassen”, zegt Angelo Dijkstra, Regional Manager Benelux van Rackspace. “Onze missie is om onze klanten te voorzien van de perfecte infrastructuur die zorgt voor optimale prestaties van hun applicaties. Met deze aankondiging, die onderdeel uitmaakt van ons hybrid cloud-portfolio, zet Rackspace de standaard voor prestaties van een public cloud.”

De nieuwe Performance Cloud Servers zijn ontwikkeld met de eisen voor het moderne datacenter in het achterhoofd. Het omvat RAID 10 solid-state disks (SSD), krachtige Intel Xeon E5-processoren, tot wel 120 Gigabyte aan RAM-geheugen en 40 Gigabyte aan high available netwerk-throughput naar de host. Vergeleken met de bestaande Cloud Servers leveren deze nieuwe servers de volgende verbeteringen:*

• 4X meer totale RAM-geheugen
  • 2X meer totale CPU-prestaties
  • 132X meer totale disk I/O (input/output)
  • 8,3X meer totale netwerk bandbreedte
  • 2,6X meer overall-prestaties

Het nieuwe Performance Cloud Servers high throughput-netwerk is specifiek ontwikkeld om te werken met Cloud Block Storage, waardoor het meer dan 1,5 keer I/O-prestaties biedt voor standaard volumes en 2,5 keer meer voor SSD-volumes.**

“Niet zo heel lang geleden waren we beperkt, omdat SQL-servers maar een klein aantal transacties per seconde konden verwerken”, zegt Matthew Swanson, chief software architect van Commissions Inc. “Met Performance Cloud hebben we wel pieken in aantal transacties van 3.500 per seconden gezien. In minder dan een kwartier kunnen wij nu meer dan 6 Gigabyte aan log-bestanden verwerken en meer dan 1,5 miljoen regels in onze SQL Server-database zetten. Performance Cloud Servers zijn snel, erg snel!”

Performance Cloud Servers draaien op basis van OpenStack. Klanten kunnen de nieuwe cloud servers aan hun dedicated servers verbinden binnen de Rackspace Hybrid Cloud, waardoor nieuwe mogelijkheden ontstaan voor applicatieprestaties. Met de combinatie van hybride, open en Fanatical Support zorgt Rackspace voor ondersteuning op elk niveau en elk moment, van planning en inrichten van de architectuur tot en met dagelijks pro-actief beheer.

Performance Cloud Servers zijn per direct beschikbaar in de Rackspace Northern Virginia-regio. In November komen ze tevens beschikbaar voor klanten van Rackspace in de regio’s Dallas, Chicago en Londen (Europa). Sydney en Hong Kong volgen in de eerste helft van 2014.

Kijk hier voor meer informatie over Performance Cloud Servers.