Industry Wire

Geplaatst door Freshworks

Radisson Hotels vertrouwt op Freshworks voor uitzonderlijke IT-dienstverlening

De efficiëntie van de Freshservice ITSM-oplossing past perfect bij de digitale transformatie van de wereldwijde hotelgroep.

Utrecht, 6 oktober 2021 – Freshworks Inc, een toonaangevend softwarebedrijf dat bedrijven helpt hun klanten en werknemers ultiem gebruiksgemak te bieden, heeft Radisson Hotel Group geholpen de IT-efficiëntie te verbeteren en de responstijd voor haar personeelsbestand te verbeteren, door gebruik te maken van de IT-service management (ITSM)-oplossing Freshservice™.

Met negen onderscheidende merken en meer dan 1.600 hotels in exploitatie en in ontwikkeling, is Radisson Hotel Group één van de grootste hotelketens ter wereld. Het bedrijf zit midden in een digitale transformatie, waarbij veel taken die voorheen decentraal waren georganiseerd, worden gecentraliseerd. Eén van die taken is revenue management. In Madrid is de Revenue Management Hub voor 560 EMEA-hotels gehuisvest. Zij werken sinds kort met Freshservice om de workflow van het team efficiënter te beheren.

Terwijl de horeca zich wereldwijd aanpaste om de gevolgen van de pandemie te verzachten, werd het EMEA Revenue Management-team van Radisson Hotel Group gedwongen om snel hun IT-infrastructuur aan te passen om een bijna 100% remote workforce aan te kunnen, terwijl ze hun klanten blijven voorzien van accurate omnichannel informatie via hotelboekingssites van derden, het eigen callcenter en de website.
Benjamin Muratet, Vice President van RevTech en Distribution bij Radisson Hotel Group, vertelt: “Er zijn meerdere IT-systemen betrokken bij het optimaliseren van de prijs en bezettingsgraad van hotels, door de juiste prijs op het juiste moment en via het juiste kanaal aan de juiste klant te presenteren. Mijn team ontvangt veertig tot vijftig serviceverzoeken per dag – van eenvoudige aanvragen tot technisch complexe uitdagingen. We hebben Freshservice geselecteerd om meer realtime inzicht te krijgen in de IT-werklast en om het werk beter te verdelen.”

Het gemak en de automatisering van Freshservice stelde het team van Radisson Hotel Group in staat om informatie op een gestructureerde en volledige manier te bekijken, waardoor e-mails niet meer nodig waren en de doorlooptijd voor serviceverzoeken van medewerkers enorm werd verkort.
“De manier waarop Radisson Hotel Group Freshworks-technologie gebruikt, is de belichaming van onze ‘Delight made easy’ visie,” aldus Prakash Ramamurthy, Chief Product Officer van Freshworks. “Het gebruiksgemak en de brede inzetbaarheid van onze producten, op maat gemaakt voor de unieke situatie van een klant, is waar we het beste in zijn.”

Benjamin Muratet concludeert: “De nadruk ligt nu op efficiëntie, nog meer dan voorheen. Bovendien werkt het team deels vanuit kantoor, maar ook vanuit huis. Als je het werk goed wilt organiseren, is transparantie en structuur een eerste vereiste. Freshservice biedt ons die transparantie. Onze face-to-face vergaderingen worden nu gebruikt voor strategische besprekingen in plaats van het verdelen van de werkdruk, aangezien wij dit nu met Freshservice kunnen doen.”

Lees meer over hoe Radisson Hotel Group samenwerkt met Freshworks in de uitgebreide case study.

Over Freshworks
Freshworks inc. helpt haar klanten en werknemers ultiem gebruiksgemak te bieden. We doen dit door een frisse aanpak te hanteren bij het bouwen en leveren van software die betaalbaar en snel te implementeren is en ontworpen is voor de eindgebruiker. Het hoofdkantoor is gevestigd in San Mateo, Californië. Freshworks heeft een toegewijd team dat vanuit 13 wereldwijde kantoren meer dan 50.000 klanten bedient, waaronder Bridgestone, Chargebee, DeliveryHero, ITV, Klarna, Multichoice, OfficeMax, TaylorMade en Vice Media. Ga voor meer informatie naar www.freshworks.com.

© 2021 Freshworks Inc. Alle rechten voorbehouden. Freshworks en de bijbehorende logo’s zijn handelsmerken of gedeponeerde handelsmerken van Freshworks Inc. Alle andere bedrijfs-, merk- en productnamen kunnen handelsmerken of gedeponeerde handelsmerken van hun respectieve bedrijven zijn.

Over Radisson Hotel Group
Radisson Hotel Group is een van ’s werelds grootste hotelgroepen met negen onderscheidende hotelmerken en meer dan 1.600 hotels in exploitatie en in ontwikkeling in 120 landen. De overkoepelende merkbelofte van de groep is Every Moment Matters met een kenmerkende Yes I Can! service ethos.
Het Radisson Hotel Group-portfolio omvat Radisson Collection, Radisson Blu, Radisson, Radisson RED, Radisson Individuals, Park Plaza, Park Inn by Radisson, prizeotel en Country Inn & Suites by Radisson, samengebracht onder één commercieel overkoepelend merk Radisson Hotels.

Meer dan 100.000 mensen werken bij Radisson Hotel Group en in de hotels die een licentie hebben om in de Raddisson systemen te opereren. Voor meer informatie, bezoek onze corporate website. Of maak contact met Radisson Hotels op: LinkedIn, Instagram, Twitter, Facebook, YouTube.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht