Rapper Stefflon Don onthult de mogelijkheden van een fossielvrije toekomst in nieuwe campagne van Vattenfall

Rapper Stefflon Don zal met een set fossielvrij geproduceerde grillz de visie van Vattenfall op een toekomst zonder fossiele brandstoffen tot leven brengen.
De nieuwste campagne ‘Think Beyond’ van energiebedrijf Vattenfall daagt ons allemaal uit om voorbij vastgeroeste patronen te kijken en innovatie uit het laboratorium weg te halen en in ons dagelijks leven te verwelkomen. Van koffers die gemaakt kunnen worden van fossielvrij plastic tot de opvallende grillz van Stefflon Don; de campagne nodigt uit om de vraag te stellen: ‘wat is nu écht waardevol in de wereld?’
Een fossielvrije toekomst binnen één generatie. Dat betekent voor Vattenfall niet alleen fors investeren in nieuwe duurzame energieproductie en het gebruik van fossiele brandstoffen versneld afbouwen, maar ook verder kijken dan alleen de eigen activiteiten. Zo helpt Vattenfall hele industrieën te veranderen.
Zo is Vattenfall, samen met partners SSAB en LKAB al begonnen met de productie van ’s werelds eerste fossielvrije staal, in de campagne verbeeld als ’s werelds meest waardevolle metaal. Gezamenlijk streven de drie bedrijven naar een volledig fossielvrije waardeketen die grootschalige productie mogelijk moet gaat maken. Fossielvrij staal kan de wereldwijde CO2-uitstoot met wel zeven procent verminderen. Zo kijken we verder en bereiken we meer.
De campagne loop het hele jaar door in alle markten van Vattenfall – Nederland, Zweden, Denemarken, Finland, Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk – en laat zien hoe de visie van het bedrijf in meerdere sectoren kan worden gerealiseerd, waaronder energie, transport en zware industrie.
“Ons doel is fossielvrij leven binnen één generatie. Om dat doel te bereiken verleggen we de grenzen van innovatie binnen onze eigen sector, maar ook op gebieden buiten ons domein. Samen met gelijkgestemde partners zijn we begonnen met de ontwikkeling van veel van de ideeën die in de campagne onder de aandacht worden gebracht – van het produceren van fossielvrij staal samen met LKAB en SSAB, tot onderzoek naar de mogelijkheden om – in samenwerking met SAS, Shell en LanzaTech – op grote schaal synthetische duurzame vliegtuigbrandstof te produceren” – Anna Borg, CEO van Vattenfall.
“De campagne is een logische volgende stap voor het merk Vattenfall. Door de voortgang naar een fossielvrije toekomst in onze communicatie centraal te stellen, geven we mensen een duidelijk beeld van hoe zo’n toekomst eruit kan zien. Innovatie is spannend en heeft de kracht om ons hele leven te veranderen. We zijn dan ook heel blij dat we met Stefflon Don samen kunnen werken, omdat zij onze onconventionele manier van denken deelt” – Paco Liebrand, Head of Brand bij Vattenfall.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.