Recruitment Backoffice kiest voor innovatie met RecruitNow en Cockpit ATS

Het commerciële proces effectiever inrichten voor intermediairs, dat is lekker werken volgens Recruitment Backoffice. Om hieraan bij te dragen is gekozen voor Cockpit, het ATS van RecruitNow. En die is nu live.
Vooroplopen in de branche Recruitment Backoffice heeft als doel om intermediairs maximaal te ontzorgen in hun uitzendonderneming. Zo kunnen zij zich volledig focussen op hun core business: het binden en verbinden van mensen en daarmee het realiseren van marge. Om dat te bereiken wil de backoffice partner uit Kampen de beste backoffice dienstverlening kunnen bieden.
Tot op heden deed de backoffice partner dat door de complete backoffice uit handen van hun klanten te nemen. Maar daar stopt het niet, want binnenkort kunnen klanten ook gebruik maken van recruitment software Cockpit van RecruitNow.
Richard Philips, commercieel directeur Recruitment Backoffice: “Om onze intermediairs lekker te kunnen laten werken, willen wij de beste backoffice dienstverlening bieden. We willen toonaangevend zijn. Vooroplopen in (digitale) ontwikkelingen in de uitzendbranche en onze klanten daar maximaal in faciliteren.”
Een gedeelde visie en innovatie
Na uitgebreid marktonderzoek door Philips en zijn team is de keuze gevallen op RecruitNow. Goede software die aansluit bij de doelstellingen is belangrijk, maar een goede match en gedeelde visie met de leverancier is dat ook. RecruitNow en Recruitment Backoffice richten zich beiden op innoveren qua digitale ontwikkelingen en geloven dat ze samen verder komen dan alleen. Philips: “RecruitNow biedt betrouwbare oplossingen die op eenvoudige wijze ondersteunen in het complexe online recruitment proces. Dit is precies wat de uitzendbranche nodig heeft om verder te komen en dé reden dat we hebben gekozen voor de oplossingen van RecruitNow.”
André Polderman, CEO RecruitNow sluit zich daarbij aan: “We zijn ontzettend blij met deze samenwerking. We leveren niet alleen de nodige software, maar gaan een (h)echte strategische samenwerking aan. Met de Multi Client Edition van Cockpit helpen we klanten van Recruitment Backoffice om een grote stap in de digitalisering van hun uitzendproces te maken en daar zijn wij trots op.”
Ontzorgen op meerdere manieren
De oplossing waarvoor Recruitment Backoffice specifiek gekozen heeft, is Cockpit Multi Client Edition. Een editie van Cockpit, speciaal ontwikkeld voor backoffice dienstverleners. Recruitment Backoffice is de eerste klant die tekent voor deze editie in combinatie met het Easyflex backoffice systeem.
Recruitment Backoffice verwacht hiermee de dienstverlening te versterken en klanten te ontzorgen op meerdere manieren. Cockpit zorgt voor de best mogelijke centralisering van alle communicatie. Het benut alle beschikbare data optimaal, wat uiteindelijk hogere tevredenheid, een efficiënter proces én meer business oplevert.
“De samenwerking met RecruitNow stelt Recruitment Backoffice in staat om het commerciële proces voor intermediairs tot wel 40% effectiever in te richten. Hierdoor ontstaan nog sneller de beste matches, wat resulteert in duurzame relaties en meer plezier in ieders dagelijkse werkzaamheden”, aldus Richard Philips.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.