Red Hat stelt bedrijven in staat nieuwe zelfservice kanalen te openen met JBoss Portal 6.1

Amsterdam, 22 oktober 2013 – Red Hat, Inc. (NYSE: RHT), leverancier van opensourceoplossingen, kondigt JBoss Portal 6.1 aan. Met de nieuwste versie van Red Hat’s lean portal-technologie kunnen bedrijven zelfservice applicatieontwikkeling versnellen en informatie, mensen en processen integreren om een ervaring te creëren die naadloos aansluit bij de alledaagse activiteiten van de klant. Dankzij de integratie naar populaire social media websites en nieuwe mobiele mogelijkheden biedt JBoss Portal 6.1 bedrijven de mogelijkheid nieuwe klanten aan te trekken en huidige klanten te behouden.

Bedrijven kunnen met JBoss Portal, innovatieve webapplicaties – die de betrokkenheid met klanten, partners of burgers vergroten – sneller ontwikkelen en inzetten. Dankzij de lichtgewicht architectuur, de prestaties en het integratiegemak in bestaande infrastructuur, voorziet JBoss Portal in een verscheidenheid van behoeftes.

JBoss Portal 6.1 biedt een aantal belangrijke functies en mogelijkheden waarmee bedrijven innovatieve klantenervaringen kunnen bouwen, zoals:

• Integratie met Facebook, Google+ en Twitter. Informatie en updates kunnen bovendien worden gedeeld tussen de portal-applicatie en de social media website.
  •  Device detection rules die door beheerders worden ingesteld om gebruikers automatisch door te verwijzen naar een mobielvriendelijke versie van de website. JBoss Portal geeft voor elke pagina de juiste lay-out weer door gebruik te maken van voor mobiele apparaten geoptimaliseerde HTML-, JavaScript- en CSS-code.
  • Navigatie-API’s. Hierdoor kunnen ontwikkelaars navigatie-portlets bouwen, waarmee gebruikers hun menu’s kunnen aanpassen op basis van hun voorkeuren.
  • Een Voluntary Product Accessibility Template (VPAT). Deze template beschrijft hoe JBoss Portal de toegankelijkheid voor personen met beperkingen ondersteunt, in overeenstemming met Sectie 508 van de U.S. Workforce Rehabilitation Act.

Lean portals bieden organisaties een lichtgewicht, high-performance zelfservice oplossing die eenvoudig kan worden geïntegreerd in bestaande systemen en voldoet aan diverse eisen omtrent de gebruikersinterface. JBoss Portal combineert deze voordelen met de voordelen van open source, inclusief flexibiliteit, schaalbaarheid en transparantie. Dit is vaak een voordeligere aanpak dan grote, one-size-fits-all propriëtaire en op maat gemaakte oplossingen.

Quotes

Craig Muzilla, vice president en algemeen directeur, Middleware, Red Hat

“Lean portal-technologieën, zoals JBoss Portal, bieden grote voordelen voor organisaties die klantgerichte applicaties willen implementeren of revitaliseren. Daarnaast zorgen ze voor een hoge mate van flexibiliteit om unieke oplossingen aan te passen met een duidelijke integratie, wat helpt bij het aantrekken van nieuwe waarde uit bestaande systemen alsmede stabiliteit en prestaties.”

David Dennis, vice president, marketing en business development, GroundWork

“Om de volgende generatie van unified monitoring te bouwen, had Groundwork een front-end framework nodig. Al snel ontdekten we dat Red Hat JBoss Portal de juiste combinatie van flexibiliteit, schaalbaarheid en bedrijfsbetrouwbaarheid heeft om zelfs aan de eisen van onze grootste klanten te voldoen. Het aanbieden van een top-of-the-line portal als onderdeel van onze GroundWork Monitor oplossing, geeft ons een geweldige voorsprong op de concurrentie.”

Extra informatie

·         Ervaar hoe u klanten op eigen niveau kunt ontmoeten met JBoss Portal 6.1
·         Bezoek How to JBoss voor reacties over Red Hat JBoss Portal
·         Lees de volledige GroundWork case study