Industry Wire

Geplaatst door Red je pakketje

Red je Pakketje schaalt fors op in aanloop naar Black Friday en decemberdrukte

Pakketbezorger Red je Pakketje, in mei dit jaar overgenomen door het Zweedse Instabox, verwacht een recorddrukte tijdens Black Friday, Sinterklaas en Kerst. Om webshops goed te kunnen helpen, investeert Red je Pakketje fors in het opschalen van zijn dienst. De pakketbezorger vangt de piekdrukte op met zes nieuwe distributiecentra, 400 kleinere drop-off locaties en honderden nieuwe bezorgers en sorteerders. Daarnaast verdrievoudigt Red je Pakketje zijn elektrische wagenpark. 

CEO Sam Rohn: “Deze decemberdrukte hebben we een primeur. Eén derde van onze bezorging gebeurt met elektrische bussen de overige bezorging is fossielvrij. Met de drukste maand ooit voor de deur maakt dat impact.”

90% minder CO2-uitstoot

Red je Pakketje vermindert door de verduurzaming van zijn wagenpark de CO2-uitstoot met 90%. Waar mogelijk rijden de bezorgers met elektrische bussen. Om de groei in december op te vangen, zijn 250 nieuwe elektrische voertuigen aangeschaft. In dunner bevolkte gebieden in Nederland rijdt Red je Pakketje op biodiesel, gemaakt op basis van plantaardige olie.

Honderden nieuwe bezorgers en sorteerders

Sinds de overname door Instabox opende Red je Pakketje dit jaar zes nieuwe distributiecentra, in totaal zijn het er nu elf. Voor deze locaties neemt Red je Pakketje wekelijks vijftig tot honderd nieuwe medewerkers aan. Zij krijgen een training veilig rijden en bezorgen. Ook het drop-off netwerk groeit fors, naar zo’n 400 locaties in december. Kleinere webshops kunnen bij deze drop-off points zelf hun pakketten afgeven, zodat de pakketten nog dezelfde dag bij de consument worden bezorgd.

Instabox

Begin 2022 verandert de naam van Red je Pakketje in Instabox, gelijk aan de Zweedse moedermaatschappij. Achter de schermen werken Red je Pakketje en het Zweedse Instabox al veel samen, bijvoorbeeld bij het aanschaffen van elektrische bussen en het verder opschalen voor Black Friday en de decemberdrukte.

Noot voor de redactie

Over Instabox

Instabox is een Zweedse logistieke startup die zorgt voor bliksemsnelle, probleemloze en fossielvrije pakketbezorging. Het bedrijf bestaat sinds 2015 en heeft inmiddels miljoenen gebruikers. In Nederland nam Instabox in 2021 Red je Pakketje over, de marktleider op het gebied van Same Day Delivery. Tot de klanten van de Instabox Group behoren bedrijven als H&M, Ikea, Amazon en Bol.com. Instabox biedt zowel thuisbezorging als bezorging bij meer dan 2.000 geautomatiseerde pakketkluizen in Zweden, Noorwegen, Denemarken en Nederland. Instabox is sinds zijn oprichting consequent gegroeid met meer dan 300 procent per jaar en is daarmee een van de snelst groeiende startups in Europa.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht