Industry Wire

Geplaatst door TOPdesk

Reinier de Graaf ziekenhuis verlengt samenwerking met TOPdesk voor vijf jaar

Krachtenbundeling zorgt voor zorginnovaties en kennisuitwisseling
Delft – TOPdesk, Service Management softwareleverancier, gaat de komende vijf jaar opnieuw samenwerken met Reinier de Graaf, topklinisch en oudste ziekenhuis van Nederland. Onder de noemer van het Delfts Blauw partnership willen beide partijen samen een positieve impact maken op de zorg. De samenwerking heeft dan ook een innovatief karakter, waarbij TOPdesk innovatieve softwareoplossingen in de zorgpraktijk van het ziekenhuis uittest en verder ontwikkelt. Het Reinier de Graaf ziekenhuis voorziet TOPdesk op zijn beurt met kennis en updates over de zorgsector. Het verlengde partnerschap borduurt voort op een samenwerking die al sinds 2005 loopt.

Co-creatie
Het Reinier de Graaf ziekenhuis gebruikt het service management platform TOPdesk onder andere voor de IT-afdeling om belangrijke processen zo efficiënt mogelijk uit te voeren. Zo maken artsen, verpleegkundigen en managers via TOPdesk melding van storingen en vragen ze nieuwe IT-hardware of -software aan. Ook meldingen van externe partners, zoals laboratoria, worden in TOPdesk beheerd. Hierdoor kan de IT-afdeling van het ziekenhuis jaarlijks 3.300 meldingen verwerken, doorlooptijden bewaken en tachtig procent van de meldingen first time right oplossen.

Marcel Slingerland, manager ICT bij Reinier de Graaf: “IT wordt steeds belangrijker in de zorg. Informatie digitaal ophalen en verwerken is dagelijkse praktijk. Om dit te managen, werken we al jaren samen met TOPdesk. Ik ben heel blij dat we daar een vervolg aan geven. Ik geloof erin dat het goed is om voor langere termijn te investeren in een product. Dat vergt vertrouwen in de leverancier en tool. Dat vertrouwen hebben we de afgelopen jaren met TOPdesk opgebouwd, waardoor het vanzelfsprekend is om ook de komende vijf jaar de krachten te bundelen. Ik zie ons Delfts Blauw partnership als co-creatie. TOPdesk is een innovatief bedrijf dat continu kijkt hoe processen verbeterd kunnen worden; wij willen de mogelijkheid creëren om deze innovaties in zorgprocessen uit te testen. Zo onderzoeken we gezamenlijk hoe de beste zorg eruitziet. Ik kijk uit naar alle mooie innovaties die we ongetwijfeld de komende vijf jaar samen in de praktijk gaan brengen.”

Sharmaine van den Hoek-Janssen, Business Unit Director Healthcare bij TOPdesk: “Ik ben als Delvenaar ontzettend trots dat we de samenwerking voortzetten met het Reinier de Graaf ziekenhuis. De afgelopen jaren hebben we met intensief samenwerken een duurzame relatie opgebouwd. We weten wat we aan elkaar hebben. Dat werkt heel prettig. Daarnaast zitten we op een steenworp afstand van elkaar. We zijn praktisch buren, wat het makkelijk maakt om snel te schakelen. Het is ontzettend fijn samenwerken met een partij die enthousiast is om nieuwe dingen aan te pakken en gezamenlijk de schouders eronder wil zetten om de toegevoegde waarde van de software zo groot mogelijk te maken. Kennisuitwisseling en samen succesvoller zijn op meer fronten dan alleen service management, is het doel. Kortom, een hele waardevolle samenwerking.”


Over het Reinier de Graaf ziekenhuis
Reinier de Graaf is het oudste ziekenhuis van Nederland en levert al bijna acht eeuwen zorg aan de inwoners van Delft en omgeving. Dat doen we met ruim 3.000 medewerkers, waaronder medisch specialisten, verpleegkundigen, ondersteunende staf en vrijwilligers. Ruim 500.000 mensen kunnen voor de beste medische zorg terecht bij ons ziekenhuis. Vanuit onze hoofdlocatie in Delft en vestigingen in Voorburg en Naaldwijk bieden we acute, poliklinische en operatieve zorg.

Over TOPdesk
TOPdesk is een platform dat het werk voor je IT-servicedesk vereenvoudigd. De Delftse softwareontwikkelaar levert gebruiksvriendelijke en snel te implementeren Service Management Software. Daarmee helpt het bedrijf al meer dan 25 jaar wereldwijd ruim 5000 organisaties met het behalen van een consistente en goede dienstverlening. Wat TOPdesk uniek maakt in het veld van servicemanagement is het team van in-house specialisten. Met vakkennis en best practices helpt TOPdesk organisaties stap voor stap met het bereiken van hun doelen. Of ze zich nu willen richten op selfservice of het bundelen van hun krachten met andere serviceteams. Het bedrijf is gevestigd in Delft en heeft meer dan 1000 medewerkers wereldwijd. Voor meer informatie: https://www.topdesk.com/nl/

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht