Industry Wire

Relatie met klanten belangrijker dan bezuinigingen

Arnhem, 3 maart 2014 – Het verbeteren van de relatie met bestaande klanten staat bovenaan de lijst van mogelijkheden om organisatiegroei te realiseren. Dit stelt Human Inference, Europees marktleider op het gebied van datakwaliteitsoplossingen, in haar whitepaper ‘Innovatief klantcontact’. Na jaren van recessie zien bedrijven steeds minder bezuinigingsmogelijkheden. Een online poll van Human Inference bevestigt dat organisaties meer succes verwachten door het investeren in de relatie met bestaande en potentiële klanten dan bij het bezuinigen op inkoop of interne processen.

Uit de online poll blijkt dat ondanks dat men aangeeft werkzaam te zijn bij een klantgerichte in plaats van een productgerichte organisatie, de kennis over klanten met slechts een 6,4 wordt beoordeeld. Daarnaast blijkt dat klantinformatie versnipperd binnen de organisatie is opgeslagen of dat de klantinformatie wel digitaal beschikbaar is, maar niet vanuit één interface.

Jeroen Vis, account manager bij Human Inference: “Om daadwerkelijk de overstap te kunnen maken van een productgerichte naar een klantgerichte organisatie, is een centraal klantbeeld onmisbaar. Het behouden van klanten is flink voordeliger dan het werven van nieuwe klanten, maar dan moeten service en vertrouwen wel optimaal zijn. Door klantinformatie altijd en overal beschikbaar te hebben vanuit één interface, in plaats van vijftien losse applicaties, wordt het makkelijker om klanten snel en efficiënt te helpen. Daarnaast wordt het doen van gepaste cross- en upsell-aanbiedingen eenvoudiger, doordat bedrijven meer inzicht hebben in de klant én beschikken over de juiste contact- en naw-gegevens. Niet alleen de klant is gebaat bij een centraal klantbeeld, ook de operationele efficiency wordt verhoogd. Dat is anno 2014 een beter uitgangspunt voor groei dan bezuinigingen.”

De whitepaper ‘Innovatief klantcontact. Het win-winresultaat van een centraal klantbeeld: blije klanten en operationele efficiency’ met daarin concrete tips en handvatten is gratis te downloaden via http://www.humaninference.nl/bedrijf/resources/whitepapers/whitepaper-innovatief-klantcontact

—————

Over Human Inference
Human Inference is marktleider op het gebied van oplossingen die de kwaliteit van contactgegevens optimaliseren en daarmee de interactie tussen organisaties en hun klanten sterk verbeteren. De oplossingen zijn gebaseerd op het principe van natuurlijke taalverwerking en maken gebruik van uitgebreide kenniscorpora, waarmee een zeer hoge resultaatkwaliteit wordt gegarandeerd.

Meer dan 250 bedrijven en partners zetten de datakwaliteitsoplossingen van Human Inference in. Gegevens van hoogwaardige kwaliteit zijn een absolute voorwaarde voor het bereiken en behouden van een eenduidig klantbeeld, om te voldoen aan regelgeving, om fraude op te sporen en om zoekprocessen efficiënt en succesvol te laten verlopen.

Human Inference werd in 1986 opgericht en is dus al meer dan 25 jaar een belangrijke speler op het gebied van datakwakwaliteit en data-integratie. Het hoofdkantoor is gevestigd in Arnhem. Daarnaast heeft Human Inference ook een kantoor in Duitsland. De oplossingen van Human Inference zijn in gebruik bij onder andere AEGON, ANWB, Achmea, Center Parcs Europe, Ministerie van Justitie, Essent, Holland Casino, ING, KPMG, KPN, Nederlandse Spoorwegen, Telegraaf Media Group, Post NL, Ymere en Wehkamp. Human Inference is onderdeel van De Neopost Groep, Europees marktleider en wereldwijd de nummer twee leverancier van postverwerkingsoplossingen. Voor meer informatie: http://www.humaninference.nl/ Of volg Human Inference via: Twitter.com/humaninference

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht