Geplaatst door Resello

Resello maakt Windows Server en SQL Server beschikbaar voor partners

Op CloudFest in Duitsland kondigt Resello vandaag aan dat het Windows Server en SQL Server toegevoegd heeft aan haar productportfolio. Met deze toevoeging aan een groeiend aanbod aan clouddiensten, maakt Resello het voor haar partners mogelijk om eenvoudig Windows Server en SQL Server licenties te bestellen, uitleveren en factureren aan eindgebruikers.

Eind 2018 kondigde Microsoft aan dat het Windows Server en SQL Server zou gaan toevoegen aan het Microsoft CSP-programma. Deze toevoeging geeft partners meer flexibiliteit en maakt het aanschaffen en gebruiken van de server software eenvoudiger en kostenefficiënter, zonder dat er nog dure licentiecontracten nodig zijn. Partners kunnen zelfs nog meer te besparen door Windows Server en SQL Server te combineren met Azure Reserved Instances.

“Microsoft blijft zijn CSP-programma uitbreiden door nieuwe clouddiensten toe te voegen. Met Windows Server en SQL Server hebben ze twee waardevolle diensten toegevoegd voor partners.” zegt Harald Nuij, CCO bij Resello: “We blijven ons productportfolio uitbreiden, met nieuwe Microsoft clouddiensten, maar in de nabije toekomst bijvoorbeeld ook met diensten uit de categorie security.”

De Windows Server- en SQL Server-licenties in het Microsoft CSP-programma zijn bedoeld voor gebruik in Azure. Microsoft staat het echter ook toe dat partners de serversoftware maximaal 90 dagen draaien op hun eigen hardware. Dit maakt het voor partners gemakkelijker om VMs vanuit een eigen datacenter te migreren naar de cloud. Daarnaast maakt dat het voor partners ook eenvoudiger om te switchen van SPLA-licenties naar het CSP-programma.

Martijn Kamphuis, productmanager bij Resello: “De toevoeging van Windows Server en SQL Server maken de migratie naar Azure gemakkelijker. Omdat het uitleveren via ons platform volledig geautomatiseerd is, kunnen onze partners nu 24/7 de licenties bestellen, uitleveren en factureren. Wat bovendien gaaf is, is dat we een manier gevonden hebben om de Windows Server en SQL Server licentiesleutel te publiceren in onze Reseller Area en Customer Area. Die is normaal alleen toegankelijk via het Microsoft Partner Admin Center. Hierdoor hebben onze partners gemakkelijk toegang tot de licentiesleutels en bieden we ze de mogelijkheid om deze ook te delen met hun klanten.”