Industry Wire

Geplaatst door Ricoh

Ricoh toont op drupa 2016 innovatieve manieren om bedrijven te helpen in hun transformatie

Hertogenbosch, 15 oktober 2015 – Ricoh zal tijdens drupa 2016 een breed scala aan producten en diensten demonstreren die grafimediabedrijven helpen om nieuwe kansen te ontdekken en hun productiviteit en winstgevendheid te verhogen. Drupa is wereldwijd de belangrijkste vakbeurs voor grafimediabedrijven en vindt plaats van 31 mei tot en met 10 juni in de Messe Düsseldorf, Duitsland. Ricoh zal ook deze keer te vinden zijn in hal 8a.

Ricoh zal haar uitgebreide marktleidende portfolio van digitale productiesystemen  laten zien. Van prepress tot afgewerkt product: end-to-end geïntegreerde workflows worden gedemonstreerd, die de flexibiliteit qua jobverwerking, productiecapaciteit en de operationele efficiëntie maximaliseren.

“We werken samen met printprofessionals om hen te helpen hun activiteiten te transformeren gezien hun veranderende rol in het huidige communicatielandschap”, zegt Sander Sondaal, Directeur Production Printing, Ricoh Nederland. “We staan klaar voor bedrijven die hun toegevoegde waarde willen diversificeren, de bezettingsgraad van hun productiesystemen willen verbeteren en hun activiteiten willen stroomlijnen om end-to-end efficiëntie te realiseren. Bezoekers aan onze stand zullen een breed scala aan technologieën en oplossingen zien die hen in staat stellen om hun transformatie op het gebied van grafische producties verder vooruit te helpen.”

Ricoh’s portfolio van inkjet- en toner gebaseerde productiesystemen en oplossingen zal centraal staan in de aanwezigheid van Ricoh bij drupa 2016. Zo maakt Ricoh’s TotalFlow™-workflowsuite het mogelijk om real time inzicht te krijgen in het productieproces, workflow processen te automatiseren en de productiviteit te maximaliseren.  Bovendien heeft Ricoh haar portfolio uitgebreid met een diversiteit aan industriële oplossingen. Denk bijvoorbeeld aan additive manufacturing, beter bekend als 3D-printen. Deze industriële oplossingen kunnen dienen als inspiratie voor grafimediabedrijven, die steeds meer worden geconfronteerd met vragen vanuit de markt om hun dienstenaanbod uit te breiden.

Sondaal vervolgt: “Wij zien drupa 2016 als een ideale gelegenheid om in gesprek te gaan met bedrijven uit Europa en daarbuiten en met andere belangrijke stakeholders in de professionele printmarkt en communicatiesector. Het is voor ons een kans om toekomstgerichte printprofessionals te helpen om nieuwe en kansrijke toepassingen te ontwikkelen en nieuwe manieren van werken te implementeren. Onze industrie maakt een periode van snelle veranderingen door op het gebied van trends, technologieën en de eisen en verwachtingen van klanten. Om het hoofd te bieden aan die dynamische uitdagingen, moeten we allemaal meebewegen. Drupa 2016 zal de bezoeker daar inspiratie voor bieden.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht