Geplaatst door Superheroes

Rob Zuurbier nieuwe Managing Partner bij SuperHeroes New York

Amsterdam, 4 februari 2016 – SuperHeroes Amsterdam benoemt Rob Zuurbier als Managing Partner van hun New York vestiging.

Het creatieve bureau legt in 2016 nadrukkelijk de focus op groei in de Verenigde Staten. Niet alleen op bestaande internationale accounts zoals Converse, LG, ASUS en UNHCR, maar ook op US klanten.

Rob verruilt voor SuperHeroes New York zijn rol als VP, Group Account Director bij 360i. Zuurbier werkte ruim 9 jaar in verschillende rollen binnen het Dentsu Aegis netwerk, bij bureaus in Amsterdam, Brussel, London en New York. In die periode gaf hij leiding op accounts zoals Canon Europa, Canon Noord-Amerika, Chevron, Absolut Vodka, ScottsMiracle-Gro en the Academy of Motion Picture Arts & Sciences. Rob was in New York onder andere verantwoordelijk voor de global launch van Canon’s Cinema EOS producten, waar het Japanse bedrijf in 2013 een Emmy mee won.

Zijn reclamecarrière begon bij Wieden+Kennedy in Amsterdam met werk voor Electronic Arts, Carlsberg en Nike.

Rob Zuurbier: “Als Hollandse jongen die oorspronkelijk bij W+K vandaan komt was het een absolute no brainer om me bij SuperHeroes aan te sluiten. Uit een serie gesprekken met de oprichters Django en Rogier was het me wel duidelijk dat we niet alleen hetzelfde digitale DNA hebben, maar ook op één lijn zitten als het gaat om ‘saving the world of boring advertising’. We willen slim, creatief en baanbrekend werk in New York maken waarmee we – samen met marketeers met lef – met minder media-inkoop meer effectief zijn.”

New York is de eerste stap in de expansiestrategie van het bureau dat inmiddels zeven jaar bestaat. Django Weisz Blanchetta, Managing Director van SuperHeroes: “Onze ambitie is om de creatieve geest van een onafhankelijk ‘boutique’ bureau te behouden en tegelijkertijd een wereldwijd publiek aan te spreken. Deze aanpak is de afgelopen jaren succesvol genoeg gebleken om op voort te bouwen. En Rob neemt de perfecte credentials en kick-ass mentaliteit mee om verder vorm te geven aan onze ambities.”