Rotterdams Philharmonisch Orkest kiest voor IN10

Het Rotterdams Philharmonisch Orkest is een orkest van wereldniveau met een trouwe schare fans, in Nederland, maar ook internationaal. In maart ontving het thuisconcert van het orkest zelfs roem van Oprah Winfrey. IN10 mag voor het RPHO aan de slag met de online experience, om zo het karakter en de kwaliteit van het orkest op ieder touchpoint voelbaar te maken. Met als doel een sterk merk, een verruiming van de fanbase en – als het straks weer mag – volle zalen met ook nieuw publiek.
Pitch
Na een pitchtraject heeft het Rotterdams Philharmonisch Orkest design & innovation agency IN10 gekozen om haar digitale transformatie mee voort te zetten. IN10 mag om te beginnen aan de slag met een aanpak voor de komende jaren, waarmee alle online initiatieven van het orkest worden verbonden en versterkt.
Alles is een uitvoering
George Wiegel, algemeen directeur van het Rotterdams Philharmonisch Orkest: “Vanuit het vertrekpunt ‘alles is een uitvoering’ sloot de aanpak van IN10 het beste aan bij de volgende stap die het orkest wil zetten in het veroveren van de harten van bestaand en nieuw publiek. Niet alleen bij of tijdens een concert, maar juist ook daarvoor en erna.”
Marte Koeleman, strateeg bij IN10: “We hebben veel zin om voor dit prachtige cultuurmerk aan de slag te gaan, om ervoor te zorgen dat hun online aanwezigheid van dezelfde hoge kwaliteit wordt als hun fysieke live uitvoeringen. Het Rotterdams Philharmonisch Orkest is vooruitstrevend in het creëren van nieuwe (digitale) manieren om symfonische muziek te ervaren. Dat past goed bij IN10, die innovatiedrang en een zekere eigenwijsheid. Wij helpen het orkest graag hun initiatieven te versterken en te verbinden aan elkaar en aan het merk.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.