Industry Wire

Geplaatst door Roundabout Social

Roundabout verovert de online markt met een uniek social advertentiemodel

Roundabout Social heeft een uniek social media advertentie model gelanceerd, dat in rap tempo de Nederlandse markt verovert. Sinds de introductie enkele maanden geleden, hebben zich inmiddels meer dan 100 merken bij Roundabout Social aangesloten.

Het bedrijfsleven kan niet meer zonder advertising op sociale media. Dit jaar zal deze marketingvorm wereldwijd al meer dan 40 miljard dollar opleveren. Toch is er ook een keerzijde aan adverteren op sociale media. Doelgroepen bepalen is bijvoorbeeld zeer lastig, het gebeurt snel dat campagnes uit de bocht vliegen met budget, en er is een lange leercurve om de conversies te verbeteren. Bekende problemen waar vrijwel elke marketeer tegenaan loopt.

De doelgroep is ongefilterd, waardoor de zoektocht naar de klanten die bereikt moeten worden onnodig lang duurt. Hiermee gaat tijd en budget verloren wat eeuwig zonde is. Daarom heeft Roundabout Social een model ontwikkeld wat ervoor zorgt dat het budget binnen de van tevoren vastgestelde perken blijft, en dat de juiste doelgroep wordt gevonden of ontwikkeld. Hoe dat werkt? De tool speurt het social media kanalen af naar gerelateerde hashtags, haalt de bijbehorende content op en voegt deze samen met haar eigen intelligente content (doelgroep analyse). Hierdoor ontstaan nieuwe doelgroepen. De advertenties worden vervolgens aan deze doelgroepen getoond op de social media kanalen zoals Facebook.

Daarnaast zorgt een unieke ingebouwde ‘stop’ ervoor dat dat er niet onnodig geld wordt verspild. In plaats van het klakkeloos blijven adverteren op sociale media-platforms, analyseert de tool hoe goed de advertenties presteren. Zijn de prestaties onder de maat volgens de ingestelde parameters, dan wordt er simpelweg geen budget uitgekeerd en gaat het budget automatisch naar de best presterende campagnes.

Bekende labels als YoungCapital, Jumbo , Julianatoren, Terres des Hommes, OAD en Van der Valk maken inmiddels gebruik van Roundabout Social. Maar ook grote artiesten zoals DJ Afrojack. En wat dacht u van Activision voor de lancering van de game Destiny2, ook zij hebben gebruik gemaakt van Roundabout’s unieke social marketing model bij de lancering van hun nieuwe.

Hiermee is Roundabout Social in enkele maanden na de start, het “snelst groeiende” internet marketingbureau van Nederland te noemen.

“We zijn uiteraard waanzinnig tevreden met deze groei, en zijn nu keihard bezig om deze groei in goede banen te leiden om zoveel mogelijk bedrijven deze unieke mogelijkheid te bieden,  we zijn onder andere bezig een self-service dashboard te ontwikkelen zodat elke klant zelfstandig aan de slag kan met de unieke advertentie mogelijkheden, maar ook met de opbouw van ons team voor andere landen”, aldus Rogier Visser, oprichter Roundabout.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht