Industry Wire

Geplaatst door RTB House

RTB House onthult eerste innovaties van AI Marketing Lab

Amsterdam – 20 december 2018 – RTB House, wereldwijd leverancier van state-of-the-art retargeting-technologie voor topadverteerders, start met de testfase van de eerste MarTech-innovaties. De innovaties komen van het AI Marketing Lab. Deze nieuwe onderzoeksafdeling werd in mei 2018 geopend en kan rekenen op een initiële jaarlijkse investering van vijf miljoen dollar.

De nieuwe ontwikkelingen worden vanaf het eerste kwartaal van 2019 getest door een selectie uit het wereldwijde klantenbestand van RTB House. Het bedrijf rolt volgend jaar drie innovaties uit naar klanten. RTB House bedient ruim 1.500 bedrijven in bijna zeventig landen, waaronder Adidas, Hotels.com, New Balance, Trivago, Sephora en Walmart.com.

De nieuwe applicaties worden geïntegreerd in, en uitgebreid met de bestaande retargeting-technologie die volledig gestuurd wordt door deep-learning-algoritmen. Deep-learning is een geavanceerde vorm van artificial intelligence (AI). Het modelleert high-level abstracties in data en imiteert de werking van het menselijk brein om informatie snel te verwerken en patronen te creëren, die mensen gebruiken bij het nemen van beslissingen.

De eerste drie innovaties van het AI Marketing Lab zijn de volgende.

• De nieuwe Social Banners van RTB House verbeteren de gebruikerservaring en het aanbevelingsmechanisme door onlineshoppers meer controle te geven over gepersonaliseerde aanbiedingen die voor hen op maat zijn gemaakt. Met behulp van gamification-functies laten ze consumenten stemmen over welke producten hen aanspreken en welke niet. Op basis van de opt-in feedback van consumenten zullen producten die vergelijkbaar zijn met hun voorkeuren, vaker getoond worden. De producten die consumenten niet aanspreken, worden niet meer getoond. Dit type interactieve functionaliteit is populair gebleken op sociale media, in onlinegames en bij webservices, zoals Pandora. De collectieve gebruikersinformatie van social banners zal in het algemeen door de AI-engine worden gebruikt om de algemene gebruikerservaring en het aanbevelingsmechanisme te verfijnen, wat de personalisatie en prestaties zal verbeteren.

• Met RTB House Snippets kunnen klanten inzichten van RTB House gebruiken om advertenties effectiever te maken en ervoor te zorgen dat ze overeenkomen met hun huisstijl. Snippets kunnen ook worden gebruikt voor dynamische advertenties, die tot nu toe moeilijk uitvoerbaar zijn gebleken. Klanten kunnen eenvoudig de advertentiecodes voor bepaalde formats downloaden, de benodigde metatags invoegen en de advertenties gebruiken in online-advertentiecampagnes op verschillende kanalen. Met vijf jaar ervaring in het uitvoeren van retargeting-campagnes ontwikkelde RTB House unieke, dynamische creaties die zowel opvallend als effectief zijn. Op verzoek van klanten helpt de Snippets-functies om efficiënter nieuw verkeer te genereren, consistente brandingcampagnes uit te voeren en meer inzicht te verkrijgen in doelgroepen.

• De nieuwe Full-page Recommendations van RTB House bieden een reeks producten die speciaal zijn geselecteerd voor individuele shoppers op basis van hun gedrag in het verleden en onlinevoorkeuren. Gebruikers kunnen meer van de aanbevolen producten op een speciale subpagina bekijken voordat ze rechtstreeks naar een productpagina worden geleid. In tegenstelling tot andere platforms – die kopers meer generieke productaanbiedingen tonen – zullen deze aangepaste aanbevelingen veel vaker worden bekeken en meer interactie genereren. De ervaring lijkt op het beschikken over een personal shopper die speciaal voor jou producten kiest, die bij je passen. Het is ook mogelijk om realtime dynamische promoties en andere speciale aanbiedingen binnen deze gepersonaliseerde pagina’s te tonen, zodat klanten eerder geneigd zijn op producten te klikken voor meer informatie.

“Op basis van de feedback van onze klanten hebben we prioriteit gegeven aan de ontwikkeling en introductie van deze eerste drie innovaties van ons nieuwe AI Marketing Lab. De merken waarmee we werken, willen advertenties presenteren die voor de consument interessant zijn. Ze zijn ook op zoek naar dynamische, hoogwaardige advertenties die shoppers ertoe aanzetten op de advertenties te klikken voor meer informatie en de best presterende advertenties over meerdere marketingkanalen te gebruiken”, zegt Cyril Westerhof, Country Manager Benelux bij RTB House. “Ik weet zeker dat de projecten die in ons AI Marketing Lab zijn ontwikkeld, niet alleen de efficiëntie van onze retargeting-technologie zullen verhogen, maar ook voorlopers zullen zijn op het gebied van innovatie in de advertentiewereld en de toekomst van ad-tech.”

Met RTB House kunnen grote merken binnen enkele seconden en op alle apparaten ultragepersonaliseerde advertenties leveren op basis van gedrag dat is gekoppeld aan de zoektactiek, het surf- en het winkelmandjesgedrag van de gebruiker. Zo komen advertenties precies op het juiste moment om de conversie te verbeteren en de verkoop te stimuleren.

###

Over RTB House
RTB House is een wereldwijde leverancier van state-of-the-art retargeting-technologie voor topadverteerders. Met zijn gepatenteerde, door deep-learning-algoritmen aangedreven advertentie-inkoopengine helpt RTB House adverteerders om meer te verkopen en hun doelen te behalen voor zowel de korte en middellange, als de lange termijn.

RTB House is opgericht in 2012 en bedient ruim 1.500 klanten in zeventig landen in de regio’s EMEA, APAC en Amerika, met als hoofdlocaties New York, Londen, Tokio, Singapore, São Paulo, Moskou, Istanbul, Dubai en Warschau. Het bedrijf bestaat inmiddels uit meer dan vierhonderd professionals en is groeiende. In 2018 lanceerde RTB House met succes het AI Marketing Lab, nadat het succesvol deep-learning implementeerde in honderd procent van zijn algoritmen. De nieuwe afdeling is gericht op het creëren van een omgeving voor het bedenken en ontwikkelen van nieuwe martech-oplossingen. Ga voor meer informatie naar www.rtbhouse.com.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht