SalonXpress lanceert digitaal platform voor thuisbehandelingen

Amsterdam, 7 oktober 2020 – Na een jaar lang voorbereidingen lanceert vandaag het digitale platform SalonXpress.nl. De site fungeert als een booking.com voor mensen die graag een kapper, schoonheidsspecialist, masseur of andere dienstverlener in de beauty- en verzorgingswereld aan huis of op kantoor willen boeken.
Het platform maakt het voor gebruikers makkelijk om een beauty- of verzorgingsbehandeling aan huis te boeken. Met één klik op de knop boek je een kapper, masseur, pedicure, visagist, schoonheidsspecialist of nagelstylist. 24 uur per dag en 7 dagen in de week kun je een afspraak maken met een specialist naar keuze.
“We willen consumenten toegang geven tot een compleet en betrouwbaar overzicht van vakkundige zelfstandigen in de beauty- en welnesswereld, zonder dat hiervoor een commissie voor moet worden betaald. De belangrijkste factoren voor ons zijn beautygemak en betrouwbaarheid voor beide partijen. De klant kan direct via de website boeken en vooraf in een beveiligde betaalomgeving betalen. Komt de specialist niet opdagen? Dan krijgt de klant het bedrag teruggestort op de rekening”, aldus oprichter van SalonXpress Karima Bouazani. “En dit allemaal in het gemak van je eigen huis of kantoor.”
De website geeft vrouwen en mannen de gelegenheid om nieuwe aanbieders te vinden en uit te proberen en zo eindelijk die kapper of schoonheidsspecialiste te vinden waar je de perfecte match mee hebt. Bovendien biedt SalonXpress een platform aan zelfstandige beauty professionals met een salon door middel van de tool Salon FindR. Hiermee kunnen salons gevonden worden en ook direct gecontacteerd worden door gebruikers.
SalonXpress heeft de steun van de online groothandel Kapperskorting.com. De organisatie gaat het platform onder de aandacht brengen van het zakelijk klantennetwerk. Kayo Klein Obbink, Directeur Kapperskorting.com: “Wij steunen diverse nieuwe initiatieven voor de kappersbranche. SalonXpress is een onderscheidend platform dat ervoor zorgt dat de kleinere salon makkelijker gevonden kan worden. Iets waar veel zelfstandigen mee worstelen. Zo kun je je als kapper richten op je core business: de dienstverlening aan jouw klant.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.