Geplaatst door XS2RADIO

Samenwerking audiotech-startup XS2RADIO en mediacomponist Stephen Emmer

HILVERSUM- De Hilversumse audio techstartup XS2RADIO gaat samenwerken met ‘Mister TV-Tune’ Stephen Emmer op het gebied van audiovormgeving voor text to speech-producties.

Emmer, de zoon van nieuwslezer Fred Emmer, maakte meer dan 500 bekende tv-tunes en melodieën. Hij is Nederlands bekendste componist voor radio- en tv-producties. Hij maakte de leadermuziek voor onder meer RTL Boulevard, het RTL Nieuws, het NOS Journaal, Radio 2, RTL 4 en Omroep MAX. Vorig jaar werd de componist beloond voor zijn werk met de Buma Oeuvre Award.

Richard Otto (co-founder): “Audiovormgeving speelt een hele belangrijke rol bij onze spraaktechnologie. Met het talent van Stephen Emmer kunnen we de kwaliteit van onze producten naar een nog hoger niveau brengen.”

Stephen Emmer: :”Ik geloof erg in de inhoudelijke mogelijkheden van deze nieuwe audio-dienst en voeg daar graag instant herkenbaarheid aan toe.”

Naast het produceren van audio-tunes voor XS2RADIO-klanten, zal Emmer ook advies geven op het gebied van audiovormgeving.

Over XS2RADIO
XS2RADIO zet bestaande tekstuele content om naar levendige audio met soundscaping. Met het TTS-platform van XS2RADIO kunnen organisaties, waaronder uitgevers, omroepen, overheidsinstellingen en organisaties met een newsroom  eenvoudig en tegen zeer lage kosten hun huidige content omzetten tot audio om doelgroepen op anderen momenten te bereiken. XS2RADIO biedt een end-to-end-platform voor uitgevers dat binnen enkele dagen opgezet kan worden. XS2RADIO (onderdeel van XS2AUDIO BV) werkt oa voor Talpa Network en DPG Media.