Geplaatst door Radiofabriek

Samenwerking Prepr en YPCA, De Radiofabriek

Prepr en YPCA, De Radiofabriek zijn een samenwerking aangegaan. Afgelopen donderdag tekenden Jouko Huismans (Prepr) en Lars Schotanus (YPCA) hiervoor een overeenkomst op het Media Park in Hilversum. Voor de online radiostations van De Radiofabriek, Traffic Radio, ALLsportsradio en New Business Radio, wordt voortaan gebruik gemaakt van Prepr als content managementplatform.

Met Prepr kunnen de programmamakers van De Radiofabriek hun programma’s veel eenvoudiger voorbereiden en content tijdens live uitzendingen managen. Alle reacties van luisteraars via sociale media, SMS, e-mail en app komen via Prepr binnen. Daarnaast gaat het publiceren van fragmenten op de websites, in apps en sociale media heel snel.

Lars Schotanus, directeur YPCA, De Radiofabriek: “Inmiddels werken onze programmamakers al enige tijd op de achtergrond met Prepr en zijn ze hier stuk voor stuk erg enthousiast over. Zeker voor ons als productiehuis is dit een grote stap om ons redactieproces te stroomlijnen en te vereenvoudigen. We werken nu met één centrale interface en niet meer met allerlei losse schermen. Ook met onze live uitzendingen op locatie kunnen wij werken met Prepr”.

Jouko Huismans, directer Prepr: “YPCA, De Radiofabriek heeft een unieke positie in het Nederlandse radiolandschap. Ze zijn altijd met iets nieuws bezig. Voor ons dus een goede partner om nieuwe innovaties voor radio te gaan ontwikkelen. Hiermee kunnen wij onze marktleiderspositie in de Benelux verder gaan uitbouwen”.

Over Prepr

Prepr is een innovatief content managementplatform voor radiostations, waarmee je programma’s kunt voorbereiden en uitzenden, multi channel engagement met je publiek kan versterken en persoonlijke profielen van je publiek kan opbouwen. Prepr maakt het voor radiostations mogelijk direct in te spelen op het snel veranderende medialandschap en het gedrag van luisteraars.

Prepr is ontwikkeld in samenwerking met Radio 538 en inmiddels in gebruik bij alle zenders van Talpa Radio (Radio 538, Sky Radio, Radio Veronica en Radio 10), de nieuwsdienst van Talpa Radio, NPO, verschillende regionale omroepen en bij landelijke zenders in België en Zweden.

YPCA, De Radiofabriek is als mediabedrijf gevestigd op het Media Park in Hilversum en bedenkt, ontwikkelt, levert en exploiteert media concepten. Het bedrijf is onder meer eigenaar van de online radiostations Traffic Radio, ALLsportsradio en New Business Radio en verzorgt mediaproducties voor een breed scala klanten en opdrachtgevers.