Industry Wire

Geplaatst door Denda Games

Samenwerking Sanoma en Denda Games

Hoofddorp, 22 07 2013 – Sanoma is een samenwerkingsverband aangegaan met Denda Games, uitgever van gratis online en ‘downloadable’ spelletjes. Door deze samenwerking bundelen beide bedrijven hun krachten waarbij de mediadragers Startgames.nl, Libelle.nl de beschikking krijgen over de Nederlandstalige content van Denda Games.

In totaal komen er meer dan 850 Denda Games spelletjes beschikbaar via de verschillende Sanoma-kanalen die perfect aansluiten bij de doelgroep. Een doelgroep die fijn en elke dag een leuk, begrijpelijk maar ook uitdagend spelletje willen spelen. Sanoma en Denda Games gaan voor een langdurige samenwerking; beide bedrijven dragen zorg voor de klant en willen een mooi product maken waar zoveel mogelijk mensen van kunnen genieten.

Lotte Witty (Sanoma – Casual Games):
“Wij bij Sanoma zijn zeer verheugd met deze nieuwe samenwerking.
Het spelen van een spelletje zit in het DNA van onze vaste bezoekers.
Het aanbieden van kwalitatief hoogstaande content staat bij beide bedrijven hoog in het vaandel. Ons aanbod aan casual games was al zeer divers, nu met de toevoeging van Denda Games spelletjes is aanbod op het gebied van kwalitatieve download spellen binnen het Sanoma netwerk verdubbeld.”

Carolien Gruintjes (Sanoma – Libelle.nl):
“We kijken uit naar de samenwerking met Denda Games. We zien dat de bezoekers van Libelle.nl graag en regelmatig naar de site komen om een online spelletje te spelen. Het aantal vrouwen dat we met deze games bereiken, groeit nog steeds. We zien die trend niet alleen op Libelle.nl, ook op andere Sanoma-sites als Viva.nl en Margriet.nl winnen online spelletjes aan populariteit.”

Jacques Neuvel (Denda Games):
“Als Denda Games zijn we zeer opgetogen met de samenwerking met Sanoma. We zijn altijd op zoek naar sterke partners om onze online-activiteiten te vergroten en te versterken. In Sanoma hebben we een betrouwbare partner gevonden die met zijn uitgebreide pallet aan websites binnen onze doelgroep een groot deel van de online markt beheerst.”
Over Sanoma:
Sanoma is het mediabedrijf met het breedste, meest gevarieerde en toonaangevende portfolio in Nederland. Met onze sterke merken hebben we een stevige marktpositie in alle onderdelen van de mediabranche: publiekstijdschriften, televisiezenders, events, customer media, e-commerce, sites en apps.

Ons portfolio bestaat uit meer dan 100 uiteenlopende A-merken, waaronder AutoWeek, Donald Duck, delicious., Flow, Grazia, Kieskeurig, Startgames, Insidegamer, Gamer.nl, Libelle, LINDA., Margriet, Net5, NU.nl, SBS6, SchoolBANK, Startpagina, Tina, Viva, vtwonen en Veronica.

Over Denda Games:
Denda Games is uitgever van een uitgebreid assortiment ‘casual games’ en richt zich daarbij op het uitgeven van games op CD-ROM en games voor de Nintendo DS in het Benelux retailkanaal. Daarnaast heeft het bedrijf een sterke focus op expansie van haar website waarop iedere dag een nieuw download-spel verschijnt en het totale aanbod inmiddels is gegroeid tot meer dan 850 spellen. Denda Games is in 2007 opgericht door Jacques Neuvel en dankt haar huidige marktpositie aan goede relaties en samenwerkingsverbanden die het heeft gerealiseerd met de meest toonaangevende ontwikkelaars en uitgevers van casual games ter wereld.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht