Robert Vos, Financieel Directeur; “Wij zijn blij dat het vanHaren gelukt is haar toppositie in de schoenendetailhandel te behouden en zijn trots dat wij al 95 jaar heel veel mensen blij maken met de mooiste schoenen met de beste prijs/kwaliteit verhouding.”
Nieuw leiderschap
Na een intensief inwerktraject bij Deichmann en binnen vanHaren is Bastiaan van Loon vanaf januari 2024 gestart als CEO voor vanHaren Nederland en België. Met zijn inspirerende leiderschap, resultaatgerichte mentaliteit, gekoppeld aan een diepgaande kennis van de retailmarkt, is Van Loon de aangewezen persoon om samen met CFO Robert Vos vanHaren succesvol te leiden.
Bastiaan van Loon heeft ruime ervaring binnen retail. Eerder beklede hij directiefuncties bij onder andere supermarktketen Vomar, Aldi en Gall & Gall. Van Loon: ‘’Met veel trots en energie ben ik deze functie gestart. vanHaren is in Nederland echt een begrip binnen retail en ook in België is vanHaren, met 56 winkels, ondertussen goed in markt verankerd. Ik kijk ernaar uit om samen te werken met het getalenteerde team van vanHaren om onze visie te realiseren en een uitzonderlijke ervaring te bieden aan onze klanten. Persoonlijk wil ik mensen om mij heen inspireren om het beste uit zichzelf te halen en om vanuit intrinsieke doelen te werken. Gelukkig sluit dit goed aan bij de bedrijfscultuur van vanHaren.”
Al 95 jaar een begrip
Al bijna een eeuw lang heeft het assortiment van vanHaren altijd de nieuwste trends weerspiegeld, terwijl het toch trouw blijft aan de kernwaarden van kwaliteit tegen een betaalbare prijs.
vanHaren is er voor iedereen en staat voor betaalbare kwaliteit. “We geloven dat goede schoenen voor iedereen toegankelijk moeten zijn en dat doen we door te verrassen in service, kwaliteit, breed aanbod, de laatste trends en een aantrekkelijke prijs. vanHaren is al 95 jaar succesvol en daar we zijn we trots op. Ons jubileumjaar vieren wij met verschillende leuke acties voor onze klanten”, aldus directeur Bastiaan van Loon.
Uitgebreide aantrekkelijke collectie
Met haar uitgebreide, aantrekkelijke geprijsde assortiment komt vanHaren tegemoet aan de smaak van schoenenfans en heeft het, onder andere met succesvolle campagnes, bijzondere accenten kunnen leggen. vanHaren is het jaar sterk gestart met een campagne waarin de merken als adidas, Nike, Skechers, Fila en Puma centraal staan. “Door te profiteren van de beste inkoopposities met moedermaatschappij Deichmann kan vanHaren een onderscheidende collectie A-merken tegen een aantrekkelijke prijs aanbieden. In combinatie met ons eigen assortiment spelen wij met aantrekkelijk geprijsde merksneakers in op klantbehoeften en creëren we nog meer fans voor ons merk”, zegt Van Loon.
Openingen winkels met nieuw winkelconcept
Hoewel de detailhandel in deze tijden wordt uitgedaagd, kiest vanHaren ervoor te blijven investeren in de fysieke winkels. Naast verschillende verbouwingen en relocaties openden in het eerst kwartaal van 2024 nieuwe filialen in Hardenberg, Vlaardingen en Maastricht Brusselse Poort. Voorzien van een nieuw winkelconcept bieden de winkels een nog betere winkelervaring voor de bezoeker. De nieuwe winkelinrichting van vanHaren kenmerkt zich door een hoogwaardige winkeluitstraling en gedetailleerde productpresentatie. Winkelen moet voor bezoekers zo gemakkelijk en comfortabel mogelijk zijn en er is veel aandacht voor de routing, beleving en gemak voor bezoekers. Ook combineert vanHaren als omnichannel aanbieder het klassieke winkelen met een online shop en klantgerichte digitale diensten als ‘ship to home’. Een ander hoogtepunt is de royale sportafdeling voor mannen en vrouwen, inclusief een uitnodigende sneakerwand en veel aandacht voor sportmerken als Nike, adidas, Fila en Skechers.