Industry Wire

Geplaatst door Colours

Schouten & Nelissen zet in op Digital Service Design met nieuwe website

Schouten & Nelissen is al 35 jaar dé strategische partner in talentontwikkeling voor individuen, teams en organisaties. Actief op het gebied van training, opleiding, coaching en organisatieontwikkeling, met een focus op met name gedragsverandering. De afgelopen maanden is er hard gewerkt aan een nieuwe website voor Schouten & Nelissen.

De hoofddoelstelling van de nieuwe website is het verhogen van de omzet door het verbeteren van de conversie. Maar ook om van een eenmalige gebeurtenis (volgen van één training of cursus) een continue proces maken waardoor er een langdurigere relatie met de klant opgebouwd kan worden. Op deze manier is Schouten & Nelissen niet alleen op het moment van de opleidingswens in beeld, maar gedurende de hele loopbaan. Daarnaast wil Schouten & Nelissen dé autoriteit zijn op het gebied van het versterken van softskills en wil dat o.a. bereiken door een digitale ontmoetingsplaats te creëren voor het versterken van deze skills.


Het was een enorme uitdaging om binnen de gestelde deadline dit omvangrijke project te realiseren. Colours heeft zich hierin bewezen als professionele, creatieve en flexibele partner. Het project voelde als écht teamwork met een resultaat dat veel belooft voor een verdere ontwikkeling online.
– Rebecca Brock, Online Marketeer Schouten & Nelissen –

“Als je in onze schoenen zou staan, hoe zou je ons digitaal succesvol maken?” Dat is de vraag die Schouten & Nelissen bij Colours heeft neergelegd. Een vraag zo open, dat om deze goed te kunnen beantwoorden, je de business van Schouten & Nelissen eerst goed moet begrijpen, maar ook de drijfveren van de (potentiële) klanten van Schouten & Nelissen. Deze drijfveren zijn vanzelfsprekend niet alleen “digitaal”, maar raken veel meer touchpoints.

De juiste start bestond er dus uit om ‘digitaal succesvol’ los te laten en samen te kijken naar de gehele customer journey en deze door te vertalen in een passend service design. Dit service design raakt dus niet alleen online, maar de gehele keten. Slechts dan gelooft Colours dat je online succesvol kan zijn. De belangrijkste kernthema’s in de nieuwe online strategie is het continue proces door een optimale klantcontactstrategie en een persoonlijke ‘Mijn SN’ omgeving gebaseerd op loopbaanontwikkeling, de toepassing van unieke en relevante content om sneller te converteren en de klant de regie te geven in het oriëntatie proces.

Na de concrete uitwerking van de nieuwe online strategie voor Schouten & Nelissen is de realisatie van start gegaan. Het project had de ideale ingrediënten om te kiezen voor de Scrum methode. Door de agile aanpak konden we ook het meeste halen uit de feedback vanuit de organisatie bij demo’s, maar ook uit tussentijdse eye-tracking onderzoeken en SEO/social scans van onze eMarketing specialisten die meedraaiden in het project. Door continu te testen, meten, bij te sturen en onderling in dialoog te blijven hebben we in vier maanden tijd het project weten op te leveren, te bewonderen op: www.sn.nl.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht