Geplaatst door Collin Crowdfund

Scorito haalt 1 miljoen euro op in 5 minuten

Breda, 8 november 2019 – Het Nederlandse gaming platform Scorito heeft met succes een financiering opgehaald om Europees op te schalen. Via Collin Crowdfund werd 1 miljoen euro aan funding gerealiseerd. Opmerkelijk was dat de campagne binnen vijf minuten werd volgeschreven.

Fantasy Sports
Scorito is een aanbieder Fantasy Sports, dit zijn online manager games. Het bedrijf met haar haar hoofdkantoor in Breda, biedt spellen aan voor voetbal, tennis, wielrennen, darts en autosport. Ook de traditionele EK-pool behoort tot het assortiment van Scorito.

Marktleider
In Nederland is Scorito marktleider met 650.000 accounts. “Mensen spelen Scorito voor het plezier, ze dagen vrienden of collega’s uit in eigen subleagues”, vertelt oprichter Martijn van Dijk. “Het gaat erom wie de meeste sportkennis bezit, of de beste strategie toepast. Daarnaast verhoogt het de betrokkenheid bij een sportevenement. Het wordt op die manier leuker om bijvoorbeeld de Tour de France te volgen, omdat je er een extra belang bij hebt”.

Europese scale-up
Scorito wil haar concept nu ook uitrollen in de rest van Europa. “We hebben de afgelopen jaren veel geïnvesteerd in een sterk platform en zijn klaar om Europees op te schalen. Over vijf jaar willen we de nummer 1 in Europa zijn” klinkt het ambitieus uit de mond van Van Dijk.

Succesvolle crowdfunding
Voor het verkrijgen van 1 miljoen euro groeikapitaal startte Scorito een crowdfunding campagne via Collin Crowdfund. De verwachtingen van Van Dijk werden overtroffen: “We hebben de Scorito-spelers de mogelijkheid geboden om ook mee te doen, via een voorinschrijving. We gingen ervan uit dat 20 tot 30% via onze eigen achterban zou komen, maar dat liep veel harder dan verwacht. Meer dan 90% werd gevuld door onze eigen spelers”. Het gevolg was dat de campagne binnen 5 minuten werd volgeschreven op Collin Crowdfund, toen deze eenmaal live ging.
EK 2020
Het moet raar lopen wil Oranje zich niet plaatsen voor het EK-voetbal volgend jaar. Voor Scorito is het EK 2020 ook een ideaal moment om haar eerste Europese slag te slaan. Het groeikapitaal zal worden aangewend om dan uit te breiden naar België, Frankrijk, Duitsland, Engeland en Spanje.

Over Collin Crowdfund
Via haar online platform slaat Collin een brug tussen investeerders die op zoek zijn naar meer rendement en ambitieuze MKB-bedrijven met een financieringsbehoefte. Bedrijven met een financieringsbehoefte van € 25.000,- tot € 2.500.000 kunnen terecht bij Collin. Waar mogelijk en opportuun werkt Collin daarbij samen met onder andere banken, bedrijfskundig adviesbureaus en accountants. Om zowel de investeerder als de ondernemer optimaal succesvol te laten zijn, is de screening uiterst zorgvuldig. Zo werkt Collin met ‘Crowdfund Coaches’ die de ondernemer begeleiden in het proces. www.collincrowdfund.nl