Securitas zet met wervingscampagnes in op ‘de persoon achter de beveiliger’

Securitas lanceert in samenwerking met EN HR solutions 2 nieuwe wervingscampagnes voor beveiligers
Jouw ambities beginnen bij Securitas. Of je nu op zoek bent naar een volgende stap in je carrière als beveiliger, óf een opleiding wil volgen tot beveiliger. Om deze wervingsdoelgroepen te interesseren voor een baan of opleiding bij Securitas, ontwikkelde Securitas in samenwerking met EN HR solutions twee wervingscampagnes. Het ene concept is gericht op het inzicht dat je het onbewust al in je hebt om beveiliger te zijn, door de juiste competenties te hebben. Het andere concept laat de persoon achter de beveiliger zien. Beide campagnes starten in september met als doel om nieuwe beveiligers voor Securitas aan te trekken. De campagnes verder uitgelegd:
Waakzaam ben je al… nu de opleiding beveiliger nog
In dit concept ligt de nadruk op de competenties behulpzaamheid, integriteit en waakzaamheid. Competenties die onmisbaar zijn om als beveiliger je werk goed uit te kunnen voeren. De campagne toont situaties waarin deze competenties naar voren komen, in een context buiten beveiliging om. Zo zien we bijvoorbeeld hoe een jonge vrouw met kinderen, haar tas krijgt aangereikt, die ze in alle hectiek vergeet mee te nemen als ze de bus instapt. Door dagelijkse situaties in beeld te brengen maken we het beroep van beveiliger toegankelijk voor kandidaten die hier eerder niet aan hebben gedacht.
Vandaag observeer je… morgen ben je het vertrouwde gezicht
De campagne gericht op het werven van huidige beveiligers, toont de persoon achter de beveiliger. Het afwisselende en uitdagende karakter van de baan binnen Securitas staat centraal. Dit laten we onder andere zien door een beveiliger, die vandaag observeert en morgen bij Securitas weer klanten te woord staat. Maar ook een voorbeeld van een beveiliger die aan het surveilleren is en de volgende dag weer een team aanstuurt. Hiermee brengen we ook de ontwikkelingsmogelijkheden binnen Securitas in beeld.
Omnichannel mediastrategie
In de campagne spreken we beveiligers aan, maar ook mensen waarvoor het vak beveiliger helemaal nieuw is. Om dit meer visueel te maken is gebruik gemaakt van diverse media-uitingen en kanalen. Zo hebben we voor de awareness-fase video’s gemaakt voor verschillende social media en online kanalen, zoals YouTube, Facebook, Instagram en Display. Voor de attraction-fase worden testimonials en verhalen ingezet. In de action-fase zeTen we een nieuwe landingspagina in zodat mensen op een laagdrempelige manier in contact kunnen komen met de organisatie.
Voor meer informatie over de campagne, kijk op www.werkenbijsecuritas.nl/opleiding-beveiliger en www.werkenbijsecuritas.nl/gediplomeerd-beveiliger
Credits
Klant: Securitas, Marleen Starrenburg, Loes Berendsen, Gennaro Sumah, Bert Verschuur,
Douwe van der Leer
Employer Branding Bureau: EN HR solutions
Strategie: Léone Damen
Creatie: Stefan Makkus, Ray Pluim
Projectmanagement: Lucca Wilderom
Campagnemanagement: Vincent Annema
Arbeidsmarktcommunicatie: Rob de Vormer Recruitment: Mijke Steenhuisen, Lotte Scholts
Productiemaatschappij: Huub the producer
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.