Geplaatst door Backstage Communications

Segway lanceert AI-gestuurde VisionFence Sensor voor robotmaaier

Segway lanceert de innovatieve VisionFence Sensor, een AI-aangedreven accessoire voor Navimow. Navimow, vorig jaar gelanceerd, is een draadloze robot grasmaaier met smart app controle, tot op de centimeter nauwkeurige positionering via Segway’s Exact Fusion Locating System (EFLS) en systematisch maaipad.

De nieuwe VisionFence Sensor accessoire van Segway, met ingebouwde AI-technologie, stelt Navimow in staat om complexe gazons intelligenter en nauwkeuriger te maaien dan ooit tevoren. De speciale AI-chip en het geavanceerde visuele herkenningsalgoritme van de VisionFence Sensor helpt Navimow om meerdere objecten sneller en nauwkeuriger te herkennen. Geïntegreerd met een neuraal netwerk dat is getraind met massale gegevens uit de praktijk, kan Navimow altijd de rand van het gazon identificeren, zelfs wanneer de EFLS-satelliet zwak is in gebieden met een uitdagende lay-out. Tot slot zorgt de visuele technologie van de nieuwe sensor ervoor dat Navimow bewegende objecten beter kan detecteren, wat nuttig is om kleine dieren te beschermen.

De Segway Navimow, ontworpen voor een gazonoppervlakte tot 3.000 vierkante meter, is een van de intelligentste, stilste en veiligste maaiers op de markt. Dankzij het Exact Fusion Locating System selecteert de Navimow het optimale maaipad en verandert hij automatisch van maairichting na het voltooien van een maaironde, waardoor de sporen van herhaalde maaipaden worden vermeden en het gazon gezonder blijft groeien. Het geluidsniveau is geminimaliseerd tot slechts 54 decibel, de stilste in de markt, niet luider dan een standaard elektrische tandenborstel. Navimow heeft meerdere ingebouwde veiligheidssensoren, waaronder een IMU en een hefsensor voor het optillen aan de voor- en achterkant, samen met VisionFence- en Bump-sensoren voor het vermijden van obstakels. Obstakels zoals bloempotten worden automatisch door het apparaat gedetecteerd en omzeild. En de BladeHalt-sensor zorgt voor extra veiligheid, door de bladen te stoppen als een voorwerp in contact komt met het detectiegebied. Ten slotte is de Navimow met zijn IPX6 waterdichtheidsniveau gebouwd voor een lange levensduur, en kan hij gemakkelijk worden schoongespoeld met een hogedrukspuit.

De Navimow app werkt als een kenniscentrum en een slimme afstandsbediening. Met een paar tikken vinden gebruikers gedetailleerde instructievideo’s en eenvoudige richtlijnen die de installatie en het gebruik van Navimow tot een fluitje van een cent maken. Gebruikers downloaden de Navimow app van de App Store of Google Play en volgen de instructies om een virtuele grens voor hun gazon uit te zetten. De gemiddelde installatietijd bedraagt slechts 20 tot 30 minuten, als de richtlijnen correct worden gevolgd. Naast het gebruik van de Navimow app om hun maaigebied in te stellen en aan te passen, kunnen gebruikers de maaier overal en altijd gemakkelijk op afstand bedienen en controleren. Naast de mogelijkheid om eenvoudig de real-time maaistatus te controleren, het maaischema aan te passen of een diefstalalarm in te stellen, hebben gebruikers altijd toegang tot de nieuwste Navimow functies door over-the-air (OTA) updates te downloaden via de app. De app kan ook worden gebruikt voor hoogteaanpassing, met 7 maaischijfhoogteposities beschikbaar voor graslengtes tussen 30 mm en 60 mm.

George Ren, CEO van Segway Navimow BU: “Segway heeft zijn uitgebreide robotica-kennis toegepast op producten gaande van zelfbalancerende scooters tot bezorgrobots, en in 2021 betraden we voor het eerst de grasmaairobotmarkt. Vorig jaar hebben we de Navimow geleverd in 12 landen in Europa. De feedback van duizenden gebruikers heeft ons geholpen ons product voortdurend te optimaliseren. Veel nieuwe functies zijn toegevoegd naar aanleiding van verzoeken van gebruikers, zoals gedeeltelijke aanpassing van de virtuele grens, nachtmodus.”