Geplaatst door Selligent

Selligent Awards 2021 erkent internationale merken voor innovatie in digitale marketing

Brussel, 16 december 2021 – Selligent Marketing Cloud (Selligent), het omnichannel marketing cloud platform en merk van CM Group, maakt de winnaars bekend van de Selligent Awards 2021. De awards belonen de meest succesvolle, creatieve en innovatieve campagnes die het afgelopen jaar zijn ontwikkeld door klanten en partners met behulp van het Selligent-platform.

Klanten en partners in de schijnwerper
De genomineerden zijn bekendgemaakt tijdens de editie van Reconnect 2021. Jaarlijks organiseert Selligent wereldwijd meerdere evenementen ter ere van innovatie, transformatie, samenwerking en engagement. De zes evenementen van dit jaar vertegenwoordigde 24 landen en werden in 5 verschillende talen georganiseerd. Een inspirerende digitale ervaring over het bereiken van klanten met innovatieve marketing en relevante marketinguitdagingen.

Op 9 december zijn de winnaars van de Selligent Awards bekendgemaakt tijdens een virtueel feest ter ere van het harde werk van Selligent-klanten en-partners. De winnende merken creëerden unieke gepersonaliseerde berichtgeving, creatieve loyaliteitsaanbiedingen en dynamische content met behulp van de innovatieve technologie van Selligent. Met als doel relevante klantervaringen creëren, terwijl de customer journey in realtime mee verandert.

“De jaarlijkse Selligent Awards geven ons de kans om het ongelooflijke werk van onze klanten en partners te vieren. Onze klanten hebben vooruitstrevende omnichannel marketing nodig om de engagement met hun consumenten te behouden, en wij zetten ons in om de beste oplossingen hiervoor te leveren. De awards vestigen de aandacht op de unieke en doordachte campagnes die onze klanten hebben opgezet met behulp van onze technologie. We danken iedereen die heeft deelgenomen en feliciteren alle winnaars”, aldus Ramses Bossuyt, Global VP Client Success bij Selligent.

De Nederlandse winnaars 2021
Categorie ‘Selligent Favoriet’
Hema wilde tijdens Koningsdag de naamsbekendheid van de welbekende tompouces vergroten en tegelijk hun e-maildatabase vergroten. Digitale partner Springbok creëerde een innovatieve activatiecampagne. Via een augmented reality werden abonnees gevraagd om het aantal tompouces te tellen. Alle deelnemers ontvingen een kortingsbon en gepersonaliseerde aanbevelingen. Deze e-mailcampagne bereikte meer dan 30.000 unieke deelnemers, met 15.000 nieuwe abonnees en een uitschrijving van minder dan 1%.

Categorie ‘Excellence in Mar-TechInnovation’
Jaguar Land Rover en digitale partner Springbok waren op zoek naar een nieuwe naadloze klantervaring gedurende de pandemie. Zij gebruikten twee innovatieve chatbot technieken om de proefrit aanvraag zowel sneller als persoonlijker te maken. Het resultaat was een toename van het aantal testritten met 40% en een uitbreiding van het aantal gegevens met opt-ins.

Categorie ‘Excellence in Consumer-First Marketing’
Kamera Express lanceerde de ‘New Welcome Journey Flow’, een schaalbare marketing automation oplossing. Om unieke klantprofielen op te bouwen en gepersonaliseerde klantervaringen te bieden aan hun internationaal publiek (10 landen). De resultaten in de éérste week waren indrukwekkend, met een nieuwsbrief open rate van 56%, een NPS (klanttevredenheid en klantloyaliteit) van 82% en een omzetgroei van 100%.

Categorie ‘Excellence in Omnichannel Marketing’
Carglass en hun partner 100%EMAIL optimaliseerde de bestaande campagne met Selligent’s tools voor uitgaande communicatie door verschillende bronnen te koppelen: website, tv-commercials en callcenter. Voor een totaal gepersonaliseerd journey via Live Content. Het resultaat was een hoger percentage ingeplande afspraken en een daling van het aantal annuleringen. “Zowel digitale- en e-mailmarketeers als campagneontwikkelaars hebben met Selligent gewerkt tijdens de campagne. Het werken met Selligent was een geweldige ervaring, omdat de software goed is afgestemd op de verschillende vaardigheden en niveaus van de medewerkers “, aldus Fleur van Boeckel, Online Marketeer bij 100%EMAIL.

Categorie ‘Beste in Agile & Inclusieve Communicatie’
Hotelspecials biedt via 19 websites aanbiedingen voor meer dan 4.000 hotels en 700 vakantieparken. Push-newsletters met promoties zijn tijdens de pandemie vervangen voor ‘staycation’ tips en een focus op lockdown-beperkingen per land. Het resultaat van deze agile aanpak is een e-mail open rate van 88% en een stijging (9,3%) van de klanttevredenheid.