Sendt als één van de weinige bureaus in Nederland met toegang tot de advertentiemogelijkheden op TikTok

TikTok is hét nieuwe social mediaplatform met een recordaantal downloads actieve gebruikers over de hele wereld. Adverteren op dit platform is erg aantrekkelijk vanwege de lage concurrentie, lage kosten en hoge conversieratio. Sinds kort is het voor een aantal zorgvuldig geselecteerde bureaus mogelijk om advertentiecampagnes te runnen op TikTok. Lead generation bedrijf Sendt is daar één van. Vanaf 1 december gaan zij advertentiecampagnes runnen in de business manager van TikTok. Hierbij nemen zij ook de content creatie op zich, samen met een getalenteerd team van video producers en marketing experts.
TikTok start pilotfase in Nederland voor het runnen van advertentiecampagnes
In de pilotfase die recent van start is gegaan mogen een aantal bureaus per land het adverteren op TikTok uitproberen. Deze bedrijven mogen gebruik maken van de business manager binnen TikTok. Zonder toegang tot deze business manager is het maken van advertentiecampagnes binnen TikTok niet mogelijk.
Door de beperkte toegang is de concurrentie laag. Hierdoor wordt adverteren op TikTok extra interessant. Momenteel zijn de tarieven relatief laag en is het rendement ontzettend hoog, in vergelijking met andere social mediakanalen zoals Facebook en Instagram.
Wat is TikTok?
TikTok is een ‘global video community’ waarop gebruikers korte video’s kunnen maken, oftewel ‘TikToks’. Men kan video’s maken en daarbij zelf muziek toevoegen, filmpjes editen, effecten toevoegen of hashtag challenges doen. Net zoals bij andere social mediakanalen kunnen gebruikers hashtags toevoegen en hier ook op zoeken, om zo content van een bepaald onderwerp te bekijken. Gebruikers kunnen ook meedoen aan challenges van andere gebruikers (‘TikTokkers’) en die #challenge weer doorgeven aan andere gebruikers.
Het bijzondere aan TikTok is de verfrissende invalshoek. TikToks zijn kort, grappig, creatief, speels, funny en vooral leuk. Dit vereist een andere vorm van content creatie en daarmee advertentiestrategie. De content moet niet te commercieel zijn en naadloos blenden in de feed van de gebruikers. Het moet niet te saai, serieus of te netjes, maar juist verrassend, gek, ongepolijst, echt en oprecht. Authenticiteit en persoonlijkheid staan hierbij centraal.
Een groeiende doelgroep: Kids, Tweens, Teens en Adults
TikTok is allang niet meer alleen maar voor de jongeren of generatie Z. Inmiddels breidt de doelgroep zich steeds meer uit, net zoals dit bij Instagram en Facebook gebeurde. Steeds meer volwassenen vinden nu hun weg naar dit nieuwe social mediakanaal. Doordat TikTok steeds groter wordt en steeds meer doelgroepen aanspreekt, wordt het adverteren ook met de dag interessanter.
Sendt is zorgvuldig geselecteerd om advertentiecampagnes te gaan voeren
Sendt is gekozen vanwege reeds opgedane ervaring met TikTok. Het bedrijf heeft alles in huis om een succesvolle TikTok campagne te ontwikkelen en live te zetten. Denk aan getalenteerde en professionele content creators, TikTok influencers en natuurlijk de toegang tot de business manager. De eerste geïnteresseerde bedrijven kunnen zich al aanmelden.
Quote van Marcel A. Misdorp: “Wij zijn blij dat wij als Sendt zijn uitgekozen om te mogen starten met het adverteren op het TikTok platform. We willen hiermee adverteerders de kans bieden om connecties te bouwen tussen de klant en hun merk.”
Meer over Sendt: Wij zijn een lead generation agency en leveren leads om de verkoopkansen van bedrijven te verhogen. Wij vergroten verkoopkansen voor bedrijven en zijn overtuigd van onze meerwaarde en het versnellen van resultaat. Meerwaarde, door de combinatie van marktkennis, een groot netwerk, expertise en creativiteit van concept tot uitvoering. Resultaat, door het leveren van kwalitatieve leads met een concrete behoefte en verhoogde koopintentie.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.