Geplaatst door SentinelOne

SentinelOne kondigt financiële resultaten aan voor het derde kwartaal van het boekjaar 2022

Amsterdam, 8 december 2021SentinelOne, Inc. (NYSE: S) maakt de financiële resultaten bekend voor het derde kwartaal van het fiscale jaar 2022, dat eindigde op 31 oktober 2021.

”Klanten blijven kiezen voor Singularity XDR vanwege onze beschermings-, detectie-, respons- en automation-mogelijkheden. Onze business presteert erg goed en Q3 is het derde achtereenvolgende kwartaal dat onze ARR een groei van drie cijfers noteert”, zegt Tomer Weingarten, medeoprichter en CEO van SentinelOne. “We blijven vooruitgang boeken op alle aspecten van onze groeistrategie, zoals we die hebben geschetst tijdens de beursgang.”

“Onze ARR-groei versnelde tot 131% op jaarbasis, met een ARR van $237 miljoen”, aldus Dave Bernhardt, CFO van SentinelOne. “Deze groei is breed gedragen, door zowel nieuwe en bestaande klanten alsook grote en middelgrote ondernemingen.”

Brief aan aandeelhouders

SentinelOne heeft ook een brief aan aandeelhouders gepubliceerd. De brief geeft een verder inzicht in de resultaten voor het derde kwartaal van het fiscale jaar 2022 en volledige financiële vooruitzichten voor het fiscale jaar 2022.

Highlights derde kwartaal fiscaal jaar 2022

• De totale omzet bedroeg $56 miljoen in het derde kwartaal van fiscaal jaar 2022, een stijging van 128 procent vergeleken met $24,6 miljoen in dezelfde periode van fiscaal jaar 2021.
  • De jaarlijkse terugkerende omzet (ARR) steeg jaar-op-jaar met 131 procent en groeide tot $237 miljoen op 31 oktober 2021.
  • Het totaal aantal klanten groeide jaar-op-jaar met meer dan 75 procent tot meer dan 6.000 klanten op 31 oktober 2021. Het aantal klanten met een ARR van meer dan $100K groeide jaar-op-jaar met 140 procent, tot meer dan 416 op 31 oktober 2021. De op dollar gebaseerde netto-omzet retention rate bereikte een nieuw hoogtepunt en overschreed de 130 procent.
  • Brutomarge: De GAAP-brutomarge was 64 procent in het derde kwartaal van fiscaal jaar 2022, vergeleken met 58 procent voor dezelfde periode in fiscaal jaar 2021. De Non-GAAP brutomarge was 67 procent, vergeleken met 58 procent voor dezelfde periode in fiscaal jaar 2021.
  • Verlies uit operations: het GAAP-verlies uit operations bedroeg $67,4 miljoen in het derde kwartaal van het fiscale jaar 2022, vergeleken met $29,7 miljoen voor dezelfde periode van het fiscale jaar 2021. Het non-GAAP-verlies uit operations bedroeg $38,7 miljoen in het derde kwartaal van het fiscale jaar 2022, vergeleken met $25,1 miljoen voor dezelfde periode van het fiscale jaar 2021.
  • Liquide middelen, kasequivalenten en kortetermijninvesteringen bedroegen $1,7 miljard op 31 oktober 2021, waarvan $1,4 miljard aan netto-opbrengsten van de IPO en de gelijktijdige private placement, na aftrek van verzekeringstechnische kortingen en commissies.

Klik hier voor het volledige, Engelstalige persbericht.

Over SentinelOne

SentinelOne levert autonome endpoint-bescherming middels een enkelvoudige agent die preventie, detectie, respons en opsporingsfunctionaliteit combineert. Het SentinelOne platform is ontwikkeld met het oog op zeer hoog gebruiksgemak en bespaart gebruikers tijd dankzij de inzet van AI om automatisch en in realtime dreigingen binnen het bedrijf en in de cloud te elimineren. Daarnaast is het de enige oplossing die volledig inzicht biedt van edge tot cloud over het hele netwerk. Kijk voor meer informatie op www.sentinelone.com en op @SentinelOne, LinkedIn en Facebook.