ServiceNow brengt Global Impact Report 2022 uit

ServiceNow, het toonaangevende digital workflowbedrijf dat de wereld van werk beter laat werken voor iedereen, publiceert voor de tweede keer zijn jaarlijkse Global Impact Report. De 2022-editie toont in detail hoe ServiceNow grote stappen heeft gezet op het gebied van ESG (environmental, social and governance) en dat de bonussen voor het management gekoppeld zijn aan bepaalde klimaat- en diversiteitsdoelstellingen. Ook belicht het rapport de toekomstplannen van ServiceNow op dit gebied, en wordt aandacht besteed aan de EU-gebaseerde oplossing die is ontwikkeld voor klanten die hun gegevens binnen de EU-grenzen willen laten verwerken.
“ServiceNow zet de volledige kracht van zijn medewerkers en platform in voor meer duurzaamheid, gelijke kansen, integer handelen en hoopt een stimulans te zijn voor anderen om hun ESG-doelen na te jagen,” zegt ServiceNow CFO Gina Mastantuono. “Mijn missie is ervoor te zorgen dat ESG verankerd is in onze strategie, onze besluitvorming en onze cultuur. In tijden van verandering, uitdagingen en mogelijkheden, is het onze taak om verantwoord leiderschap te tonen. Nu en in de komende decennia.”
ServiceNow is een doelgerichte organisatie die zich inzet voor het creëren van waarde op de lange termijn, en heeft van ESG een strategische verplichting gemaakt binnen de hele organisatie. Met digitale ervaringen die werkzaamheden soepel laten verlopen door het complexe ESG-landschap, boekt ServiceNow vooruitgang en wordt een duurzame impact op stakeholders en de planeet gerealiseerd. ServiceNow is er trots op continu nieuwe ESG-oplossingen te ontwikkelen op het ServiceNow Platform en klanten een CO2-neutrale cloud te bieden in 2022. Dankzij deze toewijding zijn alle applicaties op het ServiceNow Platform klimaatneutraal.
Jaarlijkse vooruitgang ESG versneld
Het 2022 Global Impact Report bevat ook hoogtepunten van het afgelopen jaar. In 2021 heeft ServiceNow:
- een EU-gebaseerde oplossing ontwikkeld voor klanten die hun gegevens binnen de EU-grenzen willen laten verwerken
- een geïntegreerde ESG Command Center-oplossing geïntroduceerd, inclusief het ESG Management-product om klanten te helpen hun ESG-doelstellingen te behalen
- 100% herbruikbare elektriciteit, CO2-neutraliteit en goedkeuring voor ServiceNow’s wetenschappelijke doelstelling op de middellange termijn door het Science Based Targets initiative (SBTi) bereikt
- de belofte van nul uitstoot in 2030 gedaan
- beloningen voor executives gekoppeld aan klimaat- en diversiteitsdoelstellingen
- een nieuwe waardepropositie voor werknemers (de “People Pact”) ontwikkeld om de werknemersstrategie te koppelen aan de zakelijke strategie
- diversiteit onder medewerkers vergroot en meer vrouwen in leidinggevende posities (director of hoger)
- zich ingezet voor systematisch gelijke lonen
- het volledige ServiceNow’s Racial Equity Fund van $100 miljoen uitgekeerd in 10 regio’s in de VS
- meer dan $10 miljoen in fondsen geschonken voor gemeenschapsgeld (giften en beloningen)
- de werknemersparticipatie voor vrijwilligerswerk met een factor 3 verhoogd
- een gemiddelde uptime van 99.995% bereikt
Blik vooruit
ServiceNow blijft zich inzetten om zijn wereldwijde impact te vergroten en de uitdagingen en kansen die voor ons liggen, aan te pakken. Zoals uiteengezet in het 2022 Global Impact Report verwacht ServiceNow:
- ESG-oplossingen te blijven ontwikkelen op het ServiceNow Platform om de risico’s en kansen van klanten te helpen aanpakken
- klanten een CO2-neutrale cloud te bieden
- de routekaart te ontwikkelen voor de SBTi-doelstellingen op korte termijn voor 2026, met bijzondere aandacht voor de betrokkenheid van de toeleveringsketen en verantwoorde inkoop
- een toezegging te doen van 1 miljoen dollar voor twee jaar voor het steunen van decarbonisatie via non-profit partnerships
- een nieuw strategisch personeelsplan en een locatiestrategie voor de hele organisatie te ontwikkelen die gericht zijn op achtergestelde gemeenschappen en een sterke basis leggen voor groei en schaalvergroting
- een nieuw wereldwijd kader voor diversiteit, gelijkheid en inclusie te realiseren en de impact in en door de organisatie vergroten
- de impact van de organisatie in gemeenschappen te versnellen door het verhogen van bedrijfsdonaties, vrijwilligerswerk door werknemers en donatieparticipatie, en het opschalen van het NextGen Professionals-programma voor digitale vaardigheden
De vrijwillige rapportage van ServiceNow over milieu, maatschappij en governance is gebaseerd op de standaarden van het Global Reporting Initiative (GRI) en de Sustainability Accounting Standards Board (SASB) voor software en IT-diensten. ServiceNow sluit zich ook aan bij de Taskforce on Climate-related Financial Disclosure (TCFD) en de Sustainable Development Goals (UN SDGs) van de VN. De broeikasgasemissies van het bedrijf, de aangekochte en opgewekte hernieuwbare energie, de aangekochte CO2-compensaties en de netto-emissies zijn geverifieerd door Apex, een derde partij, in overeenstemming met ISO 14064-3.
Aanvullende informatie:
- Meer informatie over het global impact program van ServiceNow en ontdek aanvullende inzichten van ServiceNow Chief Financial Officer Gina Mastantuono
- Tweede jaarlijkse Global Impact Report 2022
- Global Impact ESG Fact Sheet 2022
- Workflow Quarterly – The ESG Issue
- Vijfde jaarlijkse Diversity, Equity, and Inclusion Report 2022
Use of Forward-Looking Statements
This press release contains “forward-looking statements” about the expectations, beliefs, plans, intentions and strategies relating to ServiceNow’s global impact vision. Such forward-looking statements include information concerning ServiceNow’s ESG strategy relating to future operations, potential growth opportunities, and plans and objectives of management. Forward-looking statements include all statements that are not historical facts and can be identified by terms such as “anticipates,” “believes,” “could,” “seeks,” “estimates,” “targets,” “expects,” “intends,” “may,” “plans,” “potential,” “predicts,” “prospects,” “projects,” “should,” “will,” “would,” or similar expressions and the negatives of those terms, although not all forward-looking statements contain these identifying words. Forward-looking statements are subject to known and unknown risks and uncertainties and are based on potentially inaccurate assumptions that could cause actual results to differ materially from those expected or implied by the forward-looking statements. If any such risks or uncertainties materialize or if any of the assumptions prove incorrect, our results could differ materially from the results expressed or implied by the forward-looking statements we make. We undertake no obligation, and do not intend, to update the forward-looking statements. Factors that may cause actual results to differ materially from those in any forward-looking statements include, without limitation, changes in global economic and climate conditions; changes in the environmental and climate-related regulatory landscapes; and unexpected delays, difficulties, and expenses in executing against the goals and commitments announced herein. Further information on factors that could affect our financial and other results is included in the filings we make with the Securities and Exchange Commission from time to time.
About ServiceNow
ServiceNow (NYSE: NOW) makes the world work better for everyone. Our cloud-based platform and solutions help digitize and unify organizations so that they can find smarter, faster, better ways to make work flow. So employees and customers can be more connected, more innovative, and more agile. And we can all create the future we imagine. The world works with ServiceNowTM. For more information, visit: www.servicenow.com.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.